• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
12

پرفروش ترین گوشی های بهمن ۱۳۹۹ در بازار ایران

  • کد خبر : 5439
  • 09 اسفند 1399 - 9:45
پرفروش ترین گوشی های بهمن ۱۳۹۹ در بازار ایران
یاز اکو - کدام مدل از گوشی‌های هواوی، سامسونگ و شیائومی پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار ایران هستند؟ فهرست ۱۰ گوشی پرفروش ایران را در این مطلب بخوانید.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو بخش محصولات زومیت که چند سال است آغاز به ‌کار کرده، امروزه کاربران بسیار زیادی دارد و می‌توانید برای اطلاع از قیمت گوشی در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و همچنین مقایسه‌ی کامل انواع موبایل از آن استفاده کنید. آماری که از بخش محصولات زومیت به‌ دست آمده است‌، ۱۰ گوشی پرفروش بهمن ۱۳۹۹ را نشان می‌دهد.
امروزه بازار موبایل ایران شرایط بسیار پرتلاطمی دارد. وابستگی مستقیم قیمت گوشی به ارزش دلار و واسطه‌های حاضر در بین واردکننده و خریدار دست ‌به ‌دست هم‌ داده‌اند تا قیمت‌ها نوسان زیادی داشته باشند.

در سال‌های اخیر، گوشی‌های پرچم‌دار با افزایش قیمت محسوسی مواجه شده‌اند و این موضوع در بازارهای جهانی هم دیده می‌شود؛‌ بااین‌حال فکر نمی‌کنیم در هیچ‌ جای دنیا، روند افزایش قیمت گوشی‌ مثل بازار ایران باشد. قیمت بسیار گران دستگاه‌های پرچم‌دار باعث شده است مردم نتوانند آن‌ها را تهیه کنند؛ به ‌همین‌ دلیل، از همان ابتدا انتظار داشتیم میان‌رده‌ها محبوب‌ترین‌های بازار ایران باشند. اوضاع به ‌گونه‌ای پیش می‌رود که حتی تهیه‌ی میان‌رده‌ها کار سختی است؛ درنتیجه گوشی‌های پایین‌رده امروزه در بازار ایران اهمیتی دوچندان پیدا کرده‌اند.

شرکت‌های سازنده‌ی گوشی متعددی در بازار ایران حضور رسمی یا غیررسمی دارند؛ اما در این میان حضور سه برند سامسونگ و شیائومی و هواوی پررنگ‌تر از دیگر برندها است. از بین این شرکت‌ها، گوشی‌های سامسونگ و شیائومی با استقبال بیشتری مواجه شده‌اند. نبود خدمات موبایل گوگل (GMS) در گوشی‌های هواوی باعث شده است بسیاری از خریداران تمایل کمتری به خرید این گوشی‌ها داشته باشند. در سال‌های اخیر، برندهایی مثل ال‌جی و سونی کم‌رنگ‌تر در بازار ایران حضور داشته‌اند و همین موضوع فرصت کافی در اختیار شیائومی قرار داد تا با عرضه‌ی دستگا‌ه‌های باکیفیت، سهم بازار را از آنِ خود کند.

طبق آمار به‌دست‌آمده از بخش محصولات زومیت، تمامی محصولات فهرست ۱۰ گوشی پرفروش بازار ایران از خانواده‌های ردمی نوت شیائومی و گلکسی A سامسونگ هستند.

طی ماه‌های گذشته در بین ۱۰ گوشی پرفروش بازار ایران همواره ۴ گوشی شیائومی و ۶ گوشی سامسونگ به ‌چشم می‌خورد؛ اما باتوجه به آمار فروش بهمن ماه، به‌نظر می‌رسد سلطه‌ی سامسونگ بر بازار گوشی‌های پرفروش درحال افزایش است. در جدیدترین رده‌بندی ماهانه‌ی گوشی‌های پرفروش بازار ایران، ۷ گوشی سامسونگ و تنها ۳ گوشی از شیائومی به‌چشم می‌خورد.

خانواده‌ی گلکسی A سامسونگ
سامسونگ از طریق واحد موبایل خود تمامی بخش‌های بازار را هدف قرار داده است؛ از گوشی‌های پایین‌رده با سخت‌افزار ضعیف و قیمت دلاریِ ارزان گرفته تا برترین پرچم‌داران بازار با قیمت بسیار زیاد. گوشی‌های میان‌رده در تمامی نقاط دنیا از محبوبیت خاصی برخوردار هستند و این موضوع برای سری گلکسی A سامسونگ هم صدق می‌کند.

 همان‌طور که مشاهده می‌کنید، دو گوشی پایین‌رده‌ی گلکسی A21s و A31 سامسونگ رتبه‌های اول و دوم لیست گوشی‌های پرفروش دی‌ماه را به ‌خود اختصاص داده‌اند و گوشی میان‌رده‌ی ردمی نوت ۸ شیائومی همچنان در رتبه‌ی سوم قرار گرفته است. از دیگر نکات قابل‌توجه، خروج دوباره‌ی گوشی نسبتا قدیمی گلکسی A50 از لیست گوشی‌های پرفروش بازار ایران است. 

سامسونگ با سری گلکسی A سراغ بخشی از بازار رفته است که در آن، مردم خواستار دستگاهی مدرن با قیمت مناسب هستند.

نخستین گوشی سامسونگ در جدول بالا، گلکسی A21s است که توانسته است برای دومین ماه متوالی لقب پرفروش‌ترین گوشی بازار ایران را به‌خود اختصاص دهد. گلکسی A31 که دستگاهی پایین‌رده به‌‌حساب می‌آید، در دی‌ماه نیز با استقبال چشمگیری مواجه شد. 
گلکسی A10s ، A51، A11 و A71 دیگر گوشی‌های سامسونگ در فهرست ۱۰ گوشی پرفروش بازار ایران هستند.

خانواده‌ی ردمی نوت شیائومی
هم‌زمان شدن ظهور گوشی‌های میان‌رده‌ی متنوع و خوش‌قیمت شیائومی با کاهش قدرت خرید مردم ایران، باعث شده است گوشی‌های این برند چینی در کنار سامسونگ بازار ایران را تقریبا در قبضه‌ی خود بگیرند.

اعضای سری ردمی نوت، محبوب‌ترین گوشی‌های شیائومی در ایران هستند و هر ۳ گوشی پرفروش شیائومی در بازار ایران به این خانواده تعلق دارند.

ردمی نوت ۸ شیائومی نسبت به ردمی نوت ۹ و ردمی نوت ۹ اس قدیمی‌تر است؛ اما با قرار گرفتن در رتبه‌ی سوم، پرفروش‌ترین گوشی شیائومی در بازار ایران به‌شمار می‌رود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=5439

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});