• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
8

چین در حال دور شدن از روسیه منزوی است

  • کد خبر : 55370
  • 27 اسفند 1400 - 11:10
چین در حال دور شدن از روسیه منزوی است
یاز اکو- رفاقت بین دو کشور چین و روسیه از بین رفته است.اگرچه چین در مورد جنگ اوکراین بی طرف است، اما اقتصاد منزوی روسیه کمکی به تقویت روابط بین دو کشور نمی کند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از قفقاز اینفو، این مطلب را سی ان ان گزارش کرده است.
گفته می شود اکنون که اقتصاد روسیه در معرض تحریم های سراسر جهان است، شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد تمایل و توانایی چین برای کمک به همسایه شمالی خود ممکن است محدود باشد.
سی ان ان نوشت: چین شریک تجاری شماره یک روسیه است، اما پکن آن را بازار اصلی و امیدوارکننده نمی داند. چین اولویت های اقتصادی دیگری دارد. تجارت بین کشورها تنها ۲ درصد از کل تجارت چین را تشکیل می دهد. در عین حال، اتحادیه اروپا و ایالات متحده سهم بیشتری دارند.
این رسانه افزود که طی دو هفته گذشته، پکن در چهار جهت حرکت کرده است تا از اقتصاد منزوی روسیه دور شود.
چین به روبل قناعت نمی کند. یوان هم کاملاً آزادانه معامله نمی شود، برعکس در محدوده تعیین شده توسط بانک خلق چین حرکت می کند. هفته گذشته آنها محدوده معاملاتی روبل را دو برابر کردند که این عمل باعث کاهش ارزش سریعتر روبل شد. پکن هیچ خدماتی را با نرخ روبل به مسکو ارائه نمی دهد.
لازم به ذکر است که در ۸ مارس شی جین پینگ رئیس جمهور چین به امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و اولاف شولز صدراعظم آلمان گفت که از مذاکرات بین اوکراین و فدراسیون روسیه حمایت می کند.
خاطر نشان می شود که در ۱۲ مارس، فایننشال تایمز گزارش داد که رئیس جمهور فدراسیون روسیه از چین خواسته است تا تسلیحات و سایر کمک های نظامی ارائه کند.
به نوشته این نشریه کاخ سفید نگران است که پکن بتواند تلاش های کشورهای غربی را که به اوکراین در جنگ با روسیه کمک می کنند تضعیف کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=55370

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});