• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

متفکرآزاد رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شد

  • کد خبر : 5538
  • 10 اسفند 1399 - 9:45
متفکرآزاد رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شد
یاز اکو - نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس از تعیین ترکیب اعضا و هیئت رئیسه فراکسیون دانشگاهیان مجلس خبر داد و گفت: اکثریت اعضای این فراکسیون به بنده برای ریاست این کمیسیون اعتماد کردند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تسنیم، روح‌الله متفکرآزاد در تبریز، با اشاره به تعیین ترکیب اعضا و هیئت رئیسه فراکسیون دانشگاهیان مجلس اظهار داشت: نمایندگانی که عضو هیئت علمی، استاد و یا کارمند دانشگاهی بودند در این فراکسیون عضویت دارند که امروز جلسه این فراکسیون با موضوع انتخابات هیئت رئیسه برگزار شد.

وی از تعیین ترکیب اعضای هیئت رئیسه فراکسیون دانشگاهیان مجلس خبر داد و گفت: اکثریت اعضای این فراکسیون به بنده برای ریاست این کمیسیون اعتماد کردند. اقبال شاکری نماینده مردم تهران به عنوان نایب رئیس اول و سیدجواد ساداتی‌نژاد، نماینده مردم کاشان به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آرای اعضای این فراکسیون، احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان به عنوان دبیر اول، زهره سادات لاجوردی نماینده مردم تهران به عنوان دبیر دوم و علی کریمی فیروزجایی، نماینده مردم بابل به عنوان سخنگوی فراکسیون انتخاب شدند.

رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس یازدهم، با اشاره به اولویت‌های بررسی و پیگیری این فراکسیون، گفت: اعضای این فراکسیون که از اساتید دانشگاه و ترکیبی از اعضای کمیسیون آموزش و سایر کمیسیون‌ها هستند، به دنبال حکمرانی علم، فناوری، تحقیق و پژوهش در کشور هستند.

متفکرآزاد، خاطرنشان کرد: در این فراکسیون تلاش می‌کنیم در حوزه‌های تقویت اقتصاد دانش‌بنیان از طریق دانشگاه‌ها، تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، افزایش سهم علم در تولید ناخالص ملی و حرکت‌های نخبگانی، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و با آسیب شناسی قوانین این حوزه، قانون‌زدایی و یا قانون‌گذاری کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، مهمترین دغدغه دانشگاهیان را آینده نگاری حوزه علم و فناوری و تقنین در این بخش عنوان کرد و گفت: با پیگیری اعضای این فراکسیون، باید بخشی از مشکلات این حوزه را رفع کنیم و سرعت و شتاب تولید علم نافع در کشور را افزایش دهیم. بدنه دانشگاهی این مجلس بیش از مجالس قبلی است که منجر به نگاه علمی به بسیاری از مسایل خواهد شد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، توجه به مسایل صنفی اساتید دانشگاه، کارمندان و دانشجویان دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای حفظ جایگاه علمی و فناوری ایران از دانشگاه‌ها پشتیبانی خواهیم کرد و پیگیر افزایش بودجه علمی و پژوهشی کشور خواهیم بود.

متفکرآزاد تصریح کرد: فراکسیون نقش مکمل فراکسیون‌های دیگر را دارد، به عبارتی در فراکسیون‌ها مسئله فرهنگسازی و گفتمان سازی موضوعیت دارد ولی در کمیسیون‌ها عموما تقنین مطرح است که نشان از ظرفیت بالای فراکسیون دارد. از اساتید و نخبگان دانشگاهی و دانشجویی دعوت می‌کنم تا ایده‌ها و برنامه‌های خود را برای بهتر شدن شرایط علمی و دانشگاهی کشور با ما در میان بگذارند تا گام‌های موثرتری در این راستا برداریم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=5538

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});