• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

زراعت چوب گامی در راستای حفاظت جنگل‌ها و منابع طبیعی است

  • کد خبر : 5552
  • 10 اسفند 1399 - 11:00
زراعت چوب گامی در راستای حفاظت جنگل‌ها و منابع طبیعی است
یاز اکو - رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: زراعت چوب از طرح های بزرگ منابع طبیعی در راستای حفاظت جنگل‌ها و منابع طبیعی است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، اکبر فتحی روز یکشنبه در نخستین جلسه ستاد بزرگداشت هفته منابع طبیعی، اظهار کرد: اداره کل منابع طبیعی هرگز مانع گسترش فعالیت های کشاورزی نشده بلکه با برنامه ریزی های دقیق و انجام مطالعات لازم، زمینه را برای توسعه پایدار و حفاظت محیط مناسب و همچنین تامین مواد اولیه برای صنعت چوب را فراهم کرده است.

وی همچنین به انعقاد تفاهم نامه بین سازمان و دانشگاه تبریز اشاره کرد و گفت: برای استفاده از روش های نوین و افزایش ضریب نفوذ علم در بخش کشاورزی و منابع طبیعی این تفاهم نامه مفید خواهد بود و استفاده از ظرفیت مراکز علمی و تحقیقاتی برای بهینه کردن فرآیند های مختلف کشاورزی الزامی است.

فتحی با اشاره به اهمیت هفته منابع طبیعی اظهار کرد: باید برای چنین مناسبتی فرهنگ سازی شده و افکار عمومی را برای صیانت از منابع ملی مانند اراضی کشاورزی، جنگل ها و محیط زیست آماده و از این مناسبت برای تبیین فعالیت ها و برنامه های حوزه منابع طبیعی استفاده کرد.

وی در ارتباط با افتتاح طرح های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی در هفته منابع طبیعی گفت: در مراسمی که ریاست جمهوری به صورت مستقیم به کاشت نهال خواهد پرداخت، در هشت شهرستان آذربایجان شرقی طرح های منابع طبیعی از سوی فرمانداری های شهرستان ها افتتاح می شود.  

وی همچنین به پوشش رسانه ای هفته بزرگداشت منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: هدف از اجرای تمام این برنامه ها، فرهنگ سازی و نشان دادن اهمیت منابع طبیعی و محیط زیست برای جامعه و مردم است و رسانه ها با برگزاری مراسمات و برنامه هایی، مردم را به آموزش و حفظ محیط زیست و ایجاد فرهنگ صیانت از منابع طبیعی دعوت کنند.

 اکبر فتحی و رحیم مهردادی رییس سازمان جهادکشاورزی و مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان شرقی 

طرح های آبخیزداری در ۹ شهرستان آذربایجان شرقی افتتاح می شود

مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه درخت کاری و ایجاد فضای سبز در ایران، سنتی دیرین محسوب می شود و از دوران باستان رواج داشته است گفت: ۱۵ اسفند ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان روز درخت کاری نامگذاری شده است در این روز مسئولان مملکتی و اقشار مختلف مردم به صورت نمادین و داوطلبانه در مراسم های درختکاری که در عرصه های منابع طبیعی برگزار می شود اقدام به کاشت نهال می کنند.

رحیم مهردادی افزود: با توجه به اهمیت موضوع بیش از ۴۰سال است که روز درختکاری آغازگر مجموعه مراسم هایی با عنوان هفته منابع طبیعی وآبخیزداری است و سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور و در سطح استان ها، ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری ضمن بزرگداشت روز درختکاری اقدام به اشاعه سنت حسنه درختکاری و ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی و معرفی اقدامات سازمان و اداره کل می نمایند.

وی شعار هفته منابع طبیعی را «همه باهم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی»  اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است و در صورت عدم همراهی آحاد جامعه این امر مهم قابل تحقق نمی باشد لذا اشعار فوق امسال انتخاب گردیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه هفته منابع طبیعی از ۱۵ اسفند آغاز و در ۲۱ اسفند خاتمه می یابد ادامه داد: امسال با توجه به اینکه روز آغاز هفته روز جمعه و تعطیل می باشد لذا با ابلاغ وزات کشور روز پنجشنبه ۱۴ اسفند با حضور رئیس جمهور محترم و استانداران سراسر کشور بصورت همزمان کاشت نهال انجام خواهد شد.

مهردادی کاشت نهال توسط نماینده محترم ولی فقیه در استان و تشکیل میز خدمت در محل مصلی اعظم امام خمینی تبریز و در صورت عدم وجود ممنوعیت های کرونایی و همزمان در شهرستان ها را از نخستین برنامه های هفته منابع طبیعی در سالجاری عنوان کرد و گفت: برگزاری مراسم درختکاری در محل پارک عون بن علی با حضور سازمان های مردم نهاد و دستگاه های عضو نهضت سبز و تشکل های منابع طبیعی، برگزاری مراسم سراسری ویدئو کنفرانس گرامیداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و رونمایی از طرح تحول دیجیتال سازمان و نقشه پوشش گیاهی، برگزاری مانور یگان حفاظت در شهرستان کلیبر، دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان قضایی، دیدار حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی با نماینده محترم ولی فقیه در استان و دیدار با ائمه جمعه شهرستان ها، برگزاری جلسه تخصصی با دانشگاه تبریز و نهایی کردم تفاهم نامه فی مابین، افتتاح طرح های آبخیزداری در ۹ شهرستان (با معرفی معاونت آبخیزداری)، برگزاری جلسه تخصصی با مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و کاشت نهال، برگزاری مراسم جشن ویژه هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و مبعث رسول اکرم (ص) با حضور خانواده های محترم همکاران و تقدیر از همکاران نمونه  و درختکاری در وادی رحمت و تجدید بیعت با آرمان های امام راحل و شهدای گرانقدر را از جمله برنامه های شاخص در هفته منابع طبیعی عنوان کرد.

وی گفت: مقرر شده تعداد ۵۰ هزار اصله نهال به صورت رایگان جهت توسعه فضای سبز و فرهنگ درختکاری در طول هفته توسط معاونت فنی در سطح آذربایجان شرقی توزیع شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=5552

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});