• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6
بدترین ضرر طلا از سال ۲۰۱۶ رقم خورد؛

حمله دلار به قیمت طلا و بیت کوین

  • کد خبر : 5559
  • 10 اسفند 1399 - 11:30
حمله دلار به قیمت طلا و بیت کوین
یاز اکو - طلا بیش از 50 دلار افت کرد و ، تمامی این اتفاق ها در راستای درک بازده بالاتر اوراق خزانه داری ایالات متحده و افزایش شاخص دلار آمریکا بوده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اقتصاد نیوز، در روزی که گذشت به جز شاخص دلار همگی بازارها با کاهش قیمت رو به رو شدند که این اتفاق تحت تاثیر بازده اوراق خزانه داری آمریکا قرار گرفتند. قیمت بیت کوین و طلا هر دو با افت قیمت رو به رو شدند.

بر اساس گزارش اینوستینگ، طلا بدترین ضرر ماهانه خود را از سال ۲۰۱۶ ثبت کرد، همچنین به دنبال پایین آمدن شاخص ها در وال استریت برای دومین روز متوالی ، به دلیل ارزش گذاری مجدد سرمایه گذاران برای پرتفوی خود بود.

طلا آتی تحویل آوریل(اردیبهشت) با ۴۶٫۶۰ دلار معادل یا ۲٫۶ درصد کاهش به ۱۷۲۸٫۸۰ دلار در هر اونس رسید. پیش از این به ۱۷۱۵٫۰۵ دلار رسیده بود که بسیار نزدیک به کف قیمت طلا در سال جاری شمسی بود. پایین ترین سطح ۱۷۰۰٫۱۰ دلار در ۸ ژوئن(۱۸خرداد) بود.

در هفته ای که گذشت، شاخص معاملات آتی طلا ۲٫۷ درصد کاهش داشت. جمعه در آخرین جلسه معاملات ماه فوریه(اسفند) ، ماه را با کاهش ۶٫۶ درصدی به پایان رساند که بدترین حالت از زمان افت ۷٫۲ درصدی در نوامبر(آذر) ۲۰۱۶ بود.

افت بیش از ۵۰ دلاری قیمت طلا

همچنین کیتکو نیز در گزارش خود نوشت ، بازار فلزات گرانبها در روز جمعه با فشار تکنیکال به سمت نزول قیمت حرکت کرد ، همین اتفاق ضربه عمده ای به بازار وارد کرد.

طلا بیش از ۵۰ دلار افت کرد ، در حالی که نقره در روز جمعه ۱٫۳۰ دلار افت داشت ، تمامی این اتفاق ها در راستای درک بازده بالاتر خزانه داری ایالات متحده و افزایش دلار آمریکا بوده است.

بازده ۱۰ ساله اوراق خزانه داری یک شبه به بالاتر از ۱٫۶ درصد رسید – بالاترین سطح در یک سال گذشته بوده است. در همین حال ، دلار آمریکا با صعود بالاتر با افزایش ۰.۷۸ واحد ۹۰.۰۱۵ واحد معامله شده است.

استراتژیست ها گفتند: « مسئله اصلی طلا در اینجا عدم علاقه افراد به این بازار است.رویکرد واکنش پذیر بانک فدرال رزرو نیز موجب تردید بازار به آینده  شده است.»در حال حاضر قیمت هر اونس طلای نقدی با کاهش ۳۹.۷۰ دلار یا ۲.۲۴ درصد به قیمت ۱۷۳۱ دلار رسید.

بازار

نگرانی بازار نفت

براساس گزارش اینوستینگ، بازارهای نفت خام علی رغم افت قیمت در روز جمعه ، برای چهارمین ماه متوالی افزایش یافتند و این چالش برای ادامه روند خارق العاده خود را تشدید می کند ، عربستان سعودی و روسیه وارد یک روند تولید بحث برانگیز می شوند که هفته آینده با برنامه های مختلف دیدار می کنند.

اتحادیه بزرگ تولیدکننده نفت OPEC + ، متحد شدن سازمان کشورهای صادر کننده نفت به رهبری عربستان سعودی با متحدان تحت هدایت روسیه ، قرار است پنجشنبه هفته آینده برای تعیین سهمیه های تولید برای ماه آوریل (اردیبهشت) تشکیل جلسه دهد. جلسه قبلی با یک مصالحه صرفه جویی در برابر آینده بازار نفت به پایان رسید که به روسیه و قزاقستان اجازه داد تا تولید خود را افزایش دهند ، در حالی که عربستان سعودی افزایش خالص عرضه جهانی را با کاهش موقت ۱ میلیون بشکه در روز از خود جبران کرد.

اما حالا در این روزها تنش های سیاسی نیز به این آینده نگری بازار اضافه شده است. مدتی بود نگرانی های ژئوپولیتیک در بازار نفت وجود نداشت اما امروز به نظر می رسد این بازار دچار عناصر دیگر نگرانی شده است.

بیت کوین

آینده نفت

همچنین یک نظرسنجی رویترز که در روز جمعه منتشر شد پیش بینی می کند نفت برنت در سال ۲۰۲۱ به طور متوسط ۵۹٫۰۷ دلار در هر بشکه باشد. این در حالی است که پیش بینی های رویترز در ماه گذشته ۵۴٫۴۷ دلار بود ، بزرگترین بازنگری ماهانه در نظرسنجی های این رسانه در حداقل از سال ۲۰۱۶ است.

به نظر می رسد بزرگترین خطر برای این سناریو ، در کوتاه مدت ، این باشد که تولیدکنندگان عمده از قیمت های سرسام آور استفاده کنند تا پیمان خود را در مورد مهار تولید کاهش دهند. اوپک پلاس در حال حاضر روزانه ۷ میلیون بشکه نفت در خارج از بازارهای جهانی نگه می دارد.

در حال حاضر قیمت نفت برنت با کاهش ۱.۶۷ دلار یا ۲.۵ درصد به ۶۴.۴۴ دلار رسید. همچنین وست تگزاس اینترمدییت ۱.۹ دلار یا ۳ درصد کاهش داشت و با قیمت ۶۱ دلار و ۵۹ سنت در بازار عرضه شد.

بازده اوراق خزانه داری بیت کوین را هم تکان داد

بر اساس گزارش کوین دسک، بیت کوین (BTC) روز جمعه پس از افت شدید یک شبه تا ۴۴ هزار و ۱۸۱ دلار معامله شد ، و این امر با فروش سریع اوراق قرضه و سهام فناوری همراه بوده است. بزرگترین ارز رمزنگاری شده با کاهش ۵.۳۸ درصد به قیمت ۴۶ هزار و ۷۷۸ دلار رسید.

پس از آنکه ارز رمزپایه شماره یک نتوانست آستانه روانی ۵۰هزار دلار را پس بگیرد ، روند در آن ریزشی شد. با توجه به نقش اوراق خزانه داری آمریکا که پشتوانه دلار منتشر می شود می توان گفت قیمت بیت کوین و قیمت طلا از سوی دلار مورد هجوم قرار گرفتند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=5559

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});