• امروز : چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
7

اجاره، قیمت املاک در آنتالیا در بحبوحه جنگ اوکراین سر به فلک کشید

  • کد خبر : 56018
  • 06 فروردین 1401 - 17:00
اجاره، قیمت املاک در آنتالیا در بحبوحه جنگ اوکراین سر به فلک کشید
یاز اکو_قیمت اجاره و املاک در استان آنتالیا ترکیه از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین به شدت افزایش یافته است زیرا روس‌ها و اوکراینی‌هایی که از کشورهایشان فرار می‌کنند ترجیح می‌دهند به شهر تفریحی معروف نقل مکان کنند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت سلیمان سویلو، وزیر کشور اوکراین اخیرا گفته است؛ پس از شروع جنگ، نزدیک به ۵۸۰۰۰ اوکراینی وارد ترکیه شده اند، در حالی که تخمین زده می شود که حدود ۲۰۰۰۰ روس نیز در بحبوحه درگیری ها به ترکیه آمده اند.

 

آنتالیا که در سواحل مدیترانه قرار دارد، حتی قبل از جنگ نیز در میان گردشگران روسی و اوکراینی بسیار محبوب بوده است و هر ساله میلیون ها بازدید کننده از دو کشور را به خود جذب می کند. این شهر همچنین خانه جمعیت قابل توجهی از روسیه و اوکراین است. حدود ۲۹۰۰۰ روس و حدود ۹۰۰۰ اوکراینی در این شهر زندگی می کنند.

 کارگزاران املاک در آنتالیا گفتند: به دلیل تقاضای زیاد روس ها و اوکراینی ها، قیمت اجاره و خانه پس از جنگ در شهر سه برابر شده است.
آنها همچنین گفتند ؛ اجاره ماهانه در محله های خاصی از ۳۰۰۰ لیر ترکیه (۲۰۰ دلار) و ۳۵۰۰ لیر به چیزی بین ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ لیر فراتر رفته است.
وی خاطرنشان کرد: قیمت یک آپارتمان ۹۰ متری از ۱٫۵ میلیون لیر به ۳٫۵ میلیون لیر افزایش یافته است.

 

با این حال، یکی از مشاوران املاک خاطرنشان کرد: روس ها و اوکراینی ها بیشتر ترجیح می دهند خانه ها را به جای خرید اجاره کنند زیرا امیدوارند تا یک سال دیگر به کشور خود بازگردند.

 

این در حالی است که گفته می شود محلی ها ترجیح می دهند املاک خود را به روس ها و اوکراینی ها اجاره دهند زیرا آنها اجاره یک سال را از پیش پرداخت می کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=56018

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});