• امروز : چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
5

تولید انرژی خورشیدی از معادن زغال سنگ در ترکیه

  • کد خبر : 56023
  • 06 فروردین 1401 - 17:30
تولید انرژی خورشیدی از معادن زغال سنگ  در ترکیه
یاز اکو_طبق یک گزارش بین المللی، تقریباً نیمی از معادن زغال سنگ روباز ترکیه برای تبدیل به مزارع خورشیدی مناسب هستند که ظرفیت خورشیدی این کشور را 170 درصد افزایش می دهد و برق کافی برای تامین برق حدود 6.9 میلیون خانه تولید می کند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت کشورهای سراسر اروپا به دنبال راه‌هایی برای افزایش سریع ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر هستند ، تهاجم روسیه به اوکراین و افزایش قیمت سوخت‌های فسیلی نیز مزید برعلت شد تا این هدف جدی تر شود.

ترکیه اخیراً با تصویب توافقنامه پاریس و تعیین یک هدف خالص، جاه طلبی های اقلیمی خود را افزایش داده است. 

تبدیل معادن زغال سنگ روباز ترکیه به مزارع خورشیدی باعث کاهش انتشار سالانه CO2 به میزان معادل تقریباً ۵۰ میلیون تن می شود.

به گفته بهادیر تورهان، رئیس هیئت مدیره Solar3GW، این مطالعه “تأیید می کند که کشورهای دارای معادن بزرگ زغال سنگ باز باید به آنها به عنوان دارایی های انتقال انرژی تجدیدپذیر بنگرند. 

اونور آکگول، مسئول پروژه آب و هوا و انرژی در گرین پیس مدیترانه، تاکید کرد : تبدیل سایت‌های استخراج زغال‌سنگ روباز هزینه‌های انرژی را که به دلیل نوسانات بازار جهانی سوخت‌های فسیلی در حال افزایش است، به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

آکگول تأکید کرد: «ما همچنین شاهد بهبودهای عظیمی در کیفیت هوا و سلامت عمومی خواهیم بود و از محیط طبیعی خود در برابر تأثیرات مستقیم معدن محافظت می کنیم و در عین حال به جلوگیری از بدترین تأثیرات بحران آب و هوا، مانند آتش سوزی و سیل کمک می کنیم».

مدیر برنامه آب و هوا و انرژی-ترکیه به هدف ترکیه در سال ۲۰۵۳ اشاره کرد و گفت: «یک چهارم از کل انتشار گازهای گلخانه ای ترکیه از زغال سنگ منشاء می گیرد که منجر به مرگ و میر زودرس و تشدید بحران آب و هوا می شود. “اگر ما در هدف خود برای صفر شدن خالص تا سال ۲۰۵۳ صادق باشیم، باید فوراً برای خروج از زغال سنگ برنامه ریزی کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=56023

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});