• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
11
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کلانشهر تبریز خبر داد

انعقاد تفاهم نامه همکاری در زمینه احیای مسیر تاریخی جاده ابریشم

  • کد خبر : 5608
  • 10 اسفند 1399 - 15:30
انعقاد تفاهم نامه همکاری در زمینه احیای مسیر تاریخی جاده ابریشم
یاز اکو - معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کلانشهر تبریز و مسئول کمیته اجتماعی کلانشهرهای کشور از انعقاد تفاهم نامه همکاری در زمینه احیای مسیر تاریخی جاده ابریشم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز،، حجت الاسلام احمد حمیدی در چهل و سومین نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع کلانشهرهای کشور که به میزبانی کلانشهر مشهد برگزار شد، با اعلام این خبر، گفت: تفاهم نامه همکاری در راستای فعالیت‌های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران و هم‌چنین کمیته گردشگری، با هدف احیای مسیر تاریخی جاده ابریشم به عنوان یک ظرفیت فرهنگی، تاریخی، اقتصادی و گردشگری، با مشارکت و همکاری کلانشهرهای واقع در این مسیر تاریخی منعقد شد.

وی افزود: انجام پژوهش‌های لازم از طریق اخذ و به کارگیری مشاور تخصصی با هدف گرد آوری اطلاعات مربوط به مسیر تاریخی جاده ابریشم شامل تاثیرات فرهنگی، تاریخی ، اجتماعی و اقتصادی (در محدوده استانی خود) و تحلیل اشتراکات آن‌ها با مبدا و شهرها و استان‌های مسیر از تعهدات این تفاهم نامه است.

وی در خصوص اهداف این تفاهم نامه  افزود: همکاری و پشتیبانی مالی و معنوی در خصوص چاپ و تولید محتوای نهایی (دانش نامه جاده ابریشم) ارائه شده توسط دبیرخانه علمی و پژوهشی مسیر تاریخی جاده ابریشم، برنامه ریزی و پیش بینی‌های اعتباری لازم جهت سال ۱۴۰۰ با هدف توسعه زیر ساخت‌های و اقدامات عمرانی مرتبط با مسیر تاریخی جاده ابریشم توسط کلانشهرهای طرف تفاهم نامه، همکاری و مشارکت در تولید و انتشار محصولات اطلاع رسانی مکتوب و مجازی با محتوای معرفی مسیر تاریخی جاده ابریشم جهت گردشگران شامل کتابچه، نقشه، بروشور، کلیپ، فیلم مستند، موشن گرافی و …. از جمله موارد ذکر شده در این تفاهم نامه است.

حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: هم‌چنین موار دیگری چون برنامه ریزی، تدوین و اجرای پروژه‌های رویداد محور با موضوع ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی، اجتماعی و اقتصادی متاثر از جاده ابریشم، نظیر جشنواره غذاهای بومی محلی، جشنواره‌های صنایع دستی، آیین‌ها و هم‌چنین برگزاری همایش‌ها و وبینارهای تخصصی با حضور مورخان و اساتید برجسته و نیز مشارکت و همکاری در خصوص تشکیل دبیرخانه علمی و پژوهشی مسیر تاریخی جاده ابریشم با هدف سیاست گذاری و هماهنگی فعالیت‌های پژوهشی نیز از موارد تاکید شده در تفاهم نامه است.

چهل و سومین نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران با هدف ارائه گزارش عملکرد کمیته‌ها و کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران ایران و ارائه دستورالعمل‌های اجرایی کمیته‌های ذیل کمیسیون فرهنگی و اجتماعی برای سال ۱۴۰۰ و تبادل افکار و بررسی نقاط ضعف و قوت برنامه‌های فرهنگی اجتماعی و ورزشی انجام شده در سال‌جاری برگزار شد.

در این نشست تفاهم نامه تدوین دانشنامه‌ی کلانشهرهای جاده ی ابریشم به امضای شهرهای تبریز، مشهد، همدان، کرمانشاه،تهران و قزوین رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=5608

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});