• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9

لزوم رعایت حریم گسل در ساخت و سازهای تبریز

  • کد خبر : 5651
  • 11 اسفند 1399 - 9:15
لزوم رعایت حریم گسل در ساخت و سازهای تبریز
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی بر بازنگری در طرح احداث شهرک جوانان تبریز به منظور رفع نگرانی‌ها درخصوص رعایت حریم گسل در این شهرک تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای مسکن استان گفت: این شهرک برای جابجایی ساکنان بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی شهر تبریز احداث می‌شود و همه جوانب ایمنی در آن باید در نظر گرفته شود.
وی با تأکید بر اینکه طرح احداث این شهرک نباید جای هیچ‌گونه نگرانی از نظر ایمنی داشته باشد، افزود: با وجود مطالعات و کار کارشناسی دقیق در تدوین طرح احداث این شهرک و تصویب آن در شورای عالی شهرسازی، بازنگری در این طرح به منظور رفع نگرانی‌های موجود ضروری است.
وی با اشاره به ضرورت جابجایی ۱۴۸ هکتار از بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در تبریز، اظهار داشت: شهرک جوانان به مساحت ۱۳۲ هکتار، یکی از طرح‌هایی است که به این منظور اجرا می‌شود و ظرفیت احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی را در مرحله اول خواهد داشت.

پورمحمدی با بیان اینکه بر اساس مطالعات زمین شناسی و سابقه تاریخی زلزله‌ها، بخش‌هایی از تبریز بر روی گسل است، افزود: باید حریم گسل در ساخت و سازها مراعات شود و ساختمان‌های حیاتی از جمله بیمارستان‌ها و مدارس و… را به دور از حریم گسل احداث کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: باید در مناطق جدیدی که شهرک‌های جدید احداث می‌شوند، مطالعات زمین شناسی مورد توجه قرار گیرند چراکه در تاریخ نسبت به ساخت و سازهای زمان مدیریت خود پاسخگو خواهیم بود.

در این جلسه همچنین مسائل و مشکلات مربوط به شهرک ۲۳۶ هکتاری شهید صیاد شیرازی در منطقه شمال غربی تبریز بررسی و مقرر شد شرکت‌های خدمات‌رسان با هماهنگی و همکاری سرمایه‌گذار طرح، نسبت به تأمین زیرساخت‌های این شهرک اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=5651

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});