• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

افتتاح بند نسوان زندان مرکزی تبریز

  • کد خبر : 5719
  • 11 اسفند 1399 - 13:15
افتتاح بند نسوان زندان مرکزی تبریز
یاز اکو - با حضور مسئولین ارشد قضایی استان بند نسوان زندان مرکزی تبریز افتتاح ومورد بهربرداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از نصر، با حضور رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، دادستان مرکز استان، مدیر کل زندان های استان و جمعی از قضات وخیرین، مجموعه بند نسوان تبریز افتتاح و به بهره برداری قرار گرفت.
در این مراسم رئیس کل دادگستری استان طی سخنانی ضمن تسلیت وفات حضرت زینب (س) و تبریک اعیاد ماه مبارک رجب از تمامی خیرین شهر تبریز که در تامین هزینه های ساخت این مجموعه مشارکت داشتند تقدیر وتشکر نمود.
وی در ادامه، قرار گرفتن بند نسوان در داخل بدنه ی  زندان  و همچنین محدود بودن ارائه خدمات به مددجویان بند نسوان را دو مشکل اساسی عنوان کردو افزود: امیدواریم با افتتاح این مجموعه بتوان خدمات بهتر ودر شان بانوان مددجو ارائه نمود.
رئیس کل دادگستری استان در ادامه اشاره ای به سند تحول قضایی کرد واظهار داشت :این طرح به عنوان چراغ راه دستگاه قضایی وماحصل یک کار کارشناسی بوده که در دوره ریاست  ایت الله  رئیسی  رئیس محترم  قوه قضائیه به وقوع پیوست.
خلیل الهی در ادامه گفت: برنامه های متعدد در سند تحول  قضایی وجود دارد که از جمله  می توان به تسهیل ارائه خدمات  به مردم و کیفیت این خدمات اشاره ای کرد.
وی در ادامه سازمان زندانها را بعنوان یک سازمان علمی برشمرد که ان تمامی برنامه های اصلاحی وتربیتی  در بستر تحقیق وپژوهش عملیاتی می شود.
رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه بخش اعظم برنامه های اصلاحی وتربیتی در فضای فیزیکی متناسب انجام می گیرد افزود : استاندارد سازی زندانها و ایجاد زیر ساخت های مناسب زندانبانی اسلامی می تواند روند اقدامات تامینی و تربیتی زندانها را تسریع نموده و اهداف تبیین شده و سیاست های نظام قضایی کشور را محقق سازد.
وی افزود :زندانهای استان از نظر فضای فیزیکی قدیمی بوده و بر اساس جمعیت و نیاز‌های آن زمان ساخته شده است. بنابراین با افزایش جمعیت استان ، تعداد زندانیان نیز افزایش یافته و به فضای بزرگتر نیاز است.

ضرورت اتخاذ تدابیری برای زنان زندانی
محمدیاری مدیر کل زندانهای استان نیز در حاشیه این مراسم وجود فضای فیزیکی مناسب برای مددجویان زندان مرکزی تبریز را یکی از دغدغه های اصلی برشمرد وافزود :به لطف  خداوند متعال وبا حمایت مسئولین قضایی وخیرین استان وبا تلاش همکاران توانستیم مجموعه ای با ظرفیت ۲۰۰ نفر و در زیر بنای ۱۳۰۰ متر مربع در ۲ طبقه  احداث کنیم که امیدواریم بتوانیم  در این مجموعه  طرح طبقه بندی زندانیان را عملیاتی کنیم .
مدیر کل زندانهای استان در ادامه گفت : ضروری است تدابیری برای این قشر اندیشیده شود چرا که این زنان پس از مدتی که به جامعه باز میگردند باید به لحاظ روانی، شخصیتی و اقتصادی توانمند شده ومسئولیت پذیر باشند  تا دوباره دچار تزلزل نشوند.
وی ادامه داد: ما معتقدیم با توجه به نقش حساس زن در سلامت، موفقیت و یا شکست خانواده و جامعه، باید به کلیه نیازهای روانی، عاطفی، جسمانی و معنوی آنان بپردازیم
شایان ذکر است بند نسوان تبریز با حضور مسئولین قضایی استان ،خیرین ،مدیر کل زندانها استان وهمکاران ستاد اداره کل وزندان مرکزی تبریز وجمعی از مسئولین  افتتاح وبه بهربرداری رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=5719

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});