• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
11

دبیرستان‌های فنی و حرفه‌ای ترکیه، صادرات به کشورهای اروپایی را آغاز کردند

  • کد خبر : 5745
  • 11 اسفند 1399 - 15:00
دبیرستان‌های فنی و حرفه‌ای ترکیه، صادرات به کشورهای اروپایی را آغاز کردند
یاز اکو – دبیرستان‌های فنی و حرفه‌ای ترکیه صادرات خود را به خارج از کشور آغاز کرده‌اند. در این زمینه، محصولات 6 دبیرستان فنی و حرفه‌ای آناتولی به اروپا صادر شد.

به گزارش واحد ترجمه‌ی پایگاه خبری یازاکو به نقل از حریت، وزارت آموزش ملی (MEB) در سال‌های اخیر، سرمایه‌گذاری‌های چشمگیری برای افزایش ظرفیت تولید در آموزش حرفه‌ای انجام داده است.

آموزش شغلی تقویت‌شده توسط این سرمایه‌گذاری، توانست در روزهای مبارزه با ویروس کرونا در ۸۱ منطقه و تمام شهرستان‌ها احتیاجات فوری عموم مردم اعم از ماسک، ضدعفونی‌کننده، نقاب محافظ صورت و لباس‌های یکبارمصرف را به طور انبوه تولید کند.

در مرحلۀ بعد در این دبیرستان‌ها، دستگاه‌های بسیاری از جمله دستگاه تنفسی و دستگاه ماسک نیز با موفقیت تولید شد.

محمود اؤزر، معاون وزیر آموزش ملی، در این خصوص گفت: «از این که قدم‌هایی در مسیر تقویت چرخۀ آموزش-تولید-اشتغال در آموزش حرفه‌ای برداشته شده بسیار خوشحالیم.»

افزایش ۱۰۰ درصدی درآمد تولیدات دبیرستان‌‌های حرفه‌ای

اؤزر با اشاره به حمایت‌هایی که تا پایان سال ۲۰۱۸ از دبیرستان‌ها در راستای افزایش تعداد و تنوع تولیدات از محل سرمایه در گردش انجام شده، گفت: «در دو سال اخیر درآمد حاصل از تولیدات این حوزه نسبت به سال ۲۰۱۸ با افزایش صد در صدی به مرز ۵۰۰ میلیون لیر رسیده است. علیرغم این‌که در سال ۲۰۲۰ با شروع شیوع ویروس کرونا بسیاری از محصولات پیشین قابل تولید نبودند اما این افزایش ۱۰۰ درصدی محفوظ باقی ماند. این وضعیت نشان می‌دهد که در این زمینه از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار هستیم.»

دبیرستان‌های حرفه‌ای که با تولید محصولات مورد نیاز در مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا به تأمین نیازهای کشور کمک می‌کنند، صادرات را برای اولین بار بر اساس تقاضا به خارج از کشور آغاز کرده‌اند.

در این زمینه، دبیرستان‌های حرفه‌ای ۶ استان ترکیه، محصولات تولیدی خود را در راستای مبارزه با همه‌گیری کویید ۱۹ به شش کشور مختلف اروپایی از جمله بلغارستان، هلند، انگلیس، چک، بلژیک و فرانسه صادر کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=5745

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});