• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

آیین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی استان در ایستگاه پایانی

  • کد خبر : 57707
  • 21 فروردین 1401 - 14:02
آیین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی استان در ایستگاه پایانی
یاز اکو- یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی آذربایجان‌شرقی با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، آیین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در آذربایجان‌شرقی ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولین استانی در کتابخانه مرکزی تبربز برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی: کتاب باطری اندیشه بشری است

شهرام خدایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی در این مراسم با اشاره به ضرورت کتاب و کتابخوانی در دنیای امروز گفت: هر اندازه حوزه کتاب بیشتر توجه شود، همانقدر جامعه توسعه پیدا می‌کند، خصوصاً وقتی حوزه کتابخوانی با یک موضوع ارزشی و در قالب کتابخانی رضوی شکل بگیرد، دو چندان بر ارزش آن افزوده می‌شود.

خدایی گفت: من افتخار این را داشتم که در اولین دوره جشنواره فرهنگی و هنری رضوی به عنوان نماینده استان در جشنواره رضوی شرکت داشتم، هم‌چنین چندین بار افتخار حضور در برگزاری برنامه‌ها مختلف از جمله جشنواره کتابخوانی رضوی و جشنواره تئاتر رضوی را در استان دارم.

وی در ادامه به جمله‌‌ای از محمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز اشاره کرد و گفت: چند سال پیش که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی خدمت این بزرگوار رسیده بودیم، وی گفت « جامعه انسانی به دو چیز نیاز اساسی دارد؛ نان و کتاب که یکی غذای جسم و دیگری غذای روح است».

خدایی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۵۰ کتابخانه در استان فعالیت دارند، اضافه کرد: ۱۱۵ کتابخانه مستقیما تحت نظارت نهاد کتابخانه‌های عمومی بوده و بقیه شامل کتابخانه‌های مشارکتی داخل ادارات، مساجد و نهادهای مختلف است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی در ادامه با بیان اینکه امسال یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در دو بخش الکترونیک و مکتوب برگزار شد، تشریح کرد: ۵۳ هزار و ۷۳۲ نفر از استان ما در این دوره جشنواره شرکت داشتند که با توجه به استقبال مردم می‌توان گفت ما جزو پنج استان برتر در این زمینه بودیم.

وی در رابطه با اهمیت برگزاری این جشنواره گفت: وقتی مخاطبان کتاب‌های ارزشی را مطالعه می‌کنند، این مفاهیم و ارزش‌ها به این افراد منتقل می‌شود.

خدایی کتاب را منبع اندیشه و محصول مکتوب اندیشه بشری دانست و افزود: اگر ما بخواهیم از اختراعات مهم بشر یاد کنیم می‌توانیم از اختراع برق یاد کنیم که تحول عظیمی در زندگی انسان‌ها ایجاد کرد و بعدها دانشمندان برای ذخیره‌سازی انرژی برق، باطری را درست کردند. در حوزه اندیشه نیز همانگونه است، چرا که انسان‌ اندیشه‌های خود را در کتاب ذخیره می‌کند، در واقع کتاب باطری اندیشه است، تا ما هر وقت به آن نیاز داریم، به کتاب رجوع کنیم.

وی در خاتمه از همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سازمان بهزیستی استان، اداره کل آموزش و پرورش استان و نهاد زندان‌های استان در برگزاری این جشنواره قدردانی کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی: جشنواره رضوی فرصتی برای تبیین مسائل انسان‌ساز است

تراب محمدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم گفت: مبحث کتاب و کتابخوانی از اهمیت بسیاری برخوردار است، چرا که تمامی اندیشکده‌ها مبعث از کتاب و کتابخوانی هستند.

وی ادامه داد: در تمام دنیا قبل از اینکه فعلی انجام شود، در پژوهشکده‌ها و اندیشکده‌ها طرح‌ریزی و پخته شده و سپس اجرایی می‌شود.

محمدی تاکید کرد: صرف وجود اندیشکده خوب نیست، چرا که گاها به خصوص در جوامع غربی شاهد آن هستیم که در اندیشکده‌ها برای تخریب افکار عمومی تلاش می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: این جشنواره فرصت مناسبی برای تبلیغ و تبیین بسیاری از مسائل انسان‌ساز و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از عدم توجه به دستورات کامل اسلام است.

وی با اشاره به اینکه کتاب غذای روح است و انسان‌های اندیشمند را تربیت می‌کند، افزود: شان هر انسانی در علم او است و و هر کسی علم بیشتری داشته باشد، یک گام نسبت به دیگران جلوتر است.

محمدی گفت: اکنون در ماهی قرار داریم که بزرگترین کتاب جامعه بشری به رسول اکرم نازل شده است و ما به عنوان مسلمان اگر در این ماه تنها یک آیه از آن را با تدبیر و معنا بخوانیم، به وظیفه خود عمل کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه پشت هر مقاومتی اندیشکده مقاومت وجود دارد، ادامه داد: امروز اگر در جبهه مقاومت شاهد پیروزی مسلمانان هستیم به این دلیل است که توانسته‌ایم تفکر مقاومت را به جامعه تزریق کنیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم نفرات برگزیده در بخش‌های مختلف این جشنواره با اهدای لوح سپاس تجلیل شدند. هم‌چنین از زحمات ساناز شهابی، خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران در آذربایجان‌شرقی و خبرگزاری صدا و سیمای استان در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی قدردانی به‌عمل آمد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=57707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});