به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، اگر مالک آن واحد یا هر کسی که از آن واحد استفاده میکند، ظرف ۱۰روز از تاريخ ابلاغ اظهارنامه، بدهيش را ندهد، مدير يا هيئت مدیره ميتوانند به تشخيص خودشان و با توجه به امكاناتی که دارند، از دادن خدمات مشترك مث آب گرم، برق، گاز و … به این واحد خودداري كنند.
اگر مالک يا استفاده كننده باز هم شارژ نداد، اداره ثبت محل وقوع آپارتمان به تقاضاي مدير يا هيئت مديره براي وصول بدهی طبق اظهارنامه ابلاغ شده، اجرائيه صادر میکند.
اگر مثلا کنتور آب، تفکیک نشده و امکان قطع جداگانه آب و… نبود، مدیر میتواند به مراجع قضايي شكايت و دادگاهها موظفند اين شكايات را خارج از نوبت رسيدگي کنند و واحد بدهكار را از دريافت خدمات دولتي كه به ساختمان ارائه میشود محروم کنند.
