• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

تردد خودروها در هسته مرکزی تبریز ۳۵ درصد کاهش یافت

  • کد خبر : 5894
  • 13 اسفند 1399 - 9:45
تردد خودروها در هسته مرکزی تبریز ۳۵ درصد کاهش یافت
یاز اکو - مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: تردد خودروها در هسته مرکزی این شهر با اجرای طرح زوج و فرد ۳۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، اصغر آدی بیگ در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این میزان کاهش با مشارکت بیش از ۷۰ درصدی مردم محقق شد، افزود: در مدیریت ترافیک شهری باید «انسان محور» عمل کرد نه «خودرو محور»؛ از این رو طرح زوج و فرد از اواخر اسفند سال ۱۳۹۸ با وجود مشکلات فراوان با همکاری و همیاری سازمان های مربوطه از جمله استانداری، شهرداری، پلیس راهور به مدت ۱۵ روز اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از شیوع کرونا در جامعه طبق دستور ستاد مبارزه با کرونا برای کاهش استفاده مردم از حمل و نقل عمومی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی این طرح به حالت تعلیق درآمد، اظهار داشت: اجرای طرح زوج و فرد مجددا از ۶ هفته پیش در این شهر دوباره آغاز شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: در سال آینده پهنه اجرای طرح زوج و فرد در این کلانشهر گسترش می یابد و خیابان ۱۷ شهریور نیز شامل این طرح می شود.

آدی بیگ ادامه داد: این طرح شامل تمام ساعات شبانه روز نمی شود بلکه تنها در بین ساعات ۱۰ صبح تا ۱.۵ بعد از ظهر و ساعات پنج تا هشت عصر اجرا می شود و در غیر این ساعات تردد در هسته مرکزی شهر آزاد است و جریمه و اعمال قانون شامل این زمان نمی شود.

وی یادآوری کرد: جریمه خودروهایی که وارد محدوده اجرای طرح مذکور می شوند ۱۰۰ هزار تومان است و درآمد حاصل از آن نیز به خزانه دولت واریز و در بین استان ها توزیع می شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز با بیان اینکه ۳۰۰ دوربین در سطح شهر نصب شده است، گفت: هدف اصلی از نصب دوربین در سطح شهر، کنترل سرعت و جلوگیری از تخلفات رانندگی و به تبع آن پیشگیری از وقوع تصادفات و حوادث ناگوار است.

آدی بیگ با اشاره به اینکه در سال آینده تعداد دوربین های نصب شده در سطح شهر افزایش می یابد، افزود: در ۲ سال گذشته نیز تعداد دوربین های نصب شده در کلانشهر تبریز۷۰ دستگاه افزایش یافته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=5894

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});