• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
5

چرا از پیشنهاد ایلان ماسک برای تصاحب توییتر ترسیدند؟

  • کد خبر : 59432
  • 02 اردیبهشت 1401 - 13:30
چرا از پیشنهاد ایلان ماسک برای تصاحب توییتر ترسیدند؟
یاز اکو_در دوره اخیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، توییتر آشکارا از جو بایدن علیه دونالد ترامپ حمایت کرد. حتی فراتر از حمایت هم رفت و حساب توییتر ترامپ را ممنوع کرد. رویکرد توییتر به آزادی بیان در طول همه گیری ویروس کرونا هم قابل تامل است.

 به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح توییتر تزهای علمی را سانسور کرد که اکنون درستی آنها محرز شده است. اطلاعات دانشمندانی مانند بیوشیمیدان رابرت مالون، که زیرساخت فناوری mRNA را کشف کرد، محدود کرد. دسترسی به مقالات منتشر شده در مجلات دانشگاهی را مسدود کرد. حتی حساب‌هایی را که از کامیون‌داران معترض به اقدامات COVID-19 در کانادا حمایت می‌کردند، بست.

مدیریت شرکت برخی از معیارهای مبهم مانند “ایمنی عمومی” یا “سلامت عمومی” را به عنوان دلیل همه این نمونه های واضح سانسور ذکر کرد.

با این حال، با بیان اینکه توییتر در محتوای فرآیندهای قانونی مربوط به توییتها دخالت نمی کند، در واقع خود را از چنین اتهاماتی مبرا دانست.

اشتراک‌گذاری در توییتر، پلتفرمی که به دلیل سانسور، کاربران جعلی و الگوریتم‌ها با کمبود اعتبار مواجه است، مدت‌ها مورد بحث بوده است.

در چنین دوره‌ای، ایلان ماسک که قبلاً ۹ درصد سهام توییتر را در اختیار داشت، پیشنهاد خرید بقیه سهام این پلتفرم را داد. با این حال، وی در پاسخ به پیشنهادی بسیار بالاتر از ارزش بازار پلت فرم، با خشم زیادی مواجه شد.

ایلان ماسک با یک کمپین طراحی شده روبرو شد که بار دیگر ثابت کرد توییتر یک شرکت تجاری نیست، بلکه ابزار ایدئولوژیک تشکیلات ایالات متحده است.

به گفته مدافعان این اقدام ، چنین قدرت بزرگی نباید متعلق به یک نفر باشد. آنها باید به این فکر کنند که یک آزادی خواه کنترل نشده مانند ماسک، که قبلاً گفته بود الگوریتم ها را افشا می کند و از سانسور جلوگیری می کند، نباید توییتر را اداره کند.

چراکه ممکن بود هرج و مرج به توییتر آمده و جنایات و نفرت افزایش یابد!

وقتی چنین سناریوهای «آخرالزمانی» را در رسانه های جهانی از جمله در ترکیه می خوانیم و به اصطلاح لیبرال هایی که خواستار تصویب کنگره آمریکا برای فروش توییتر هستند می نگریم مطمن می شویم که هیچ “آشوب” نمی تواند توییتر را به وضعیتی بدتر از امروز برساند.

به هر حال، چه کسی می تواند تنها یک دلیل برای اعتماد به اراده جمعی حاکم بر قدرت غیرقابل انکار توییتر ارائه دهد؟

آیا کسی در توییترهست که بتوانیم نامش را به غیر از بنیانگذار و مدیر عامل سابق توییتر جک دورسی به خاطر بسپاریم؟

یک کمیته تاریک و مبهم که حتی نماینده آن مشخص نیست، ولی حرفی برای گفتن در فضای عمومی جدید ما دارد.

در مواجهه با این تاریکی و بلاتکلیفی، چرا باید به شخصیت واقعی مثل ماسک که شفاف، موفق و آزادی خواه بوده و نیازی به پنهان کردن افکار و سبک زندگی خود احساس نمی کند، شک کنیم؟

یک تحول دموکراتیک برای توییتر ضروری است.

پلتفری که در انتخابات ایالات متحده و همه گیری کرونا آزادی بیان را محدود کرد و مارپیچ سکوت را عمیق تر کرد.

در شرایط فعلی هیچ نامی قابل اعتمادتر از ماسک برای انجام این کار سخت وجود ندارد.

شاید لازم است اعلام کنیم ما پشتت هستیم ایلان!

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=59432

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});