• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
5

ما آماده تشکیل کارگروه مشترک با ارمنستان و آغاز مذاکرات بر سر متن صلح هستیم

  • کد خبر : 59498
  • 03 اردیبهشت 1401 - 10:15
ما آماده تشکیل کارگروه مشترک با ارمنستان و آغاز مذاکرات بر سر متن صلح هستیم
یاز اکو- موضع ما در مورد امضای توافقنامه صلح توسط آذربایجان در هر فرصتی توسط رئیس جمهورمان به طور مستمر و آشکار بیان شده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از بنکر، این مطلب را حکمت حاجی اف دستیار و رئیس بخش سیاست خارجی نهاد ریاست جمهوری آذربایجان اعلام کرد.

به گفته وی ابتکار ایجاد یک دستور کار جدید صلح در منطقه و مذاکره برای توافق صلح بین ارمنستان و آذربایجان متعلق به آذربایجان است.

حاجی اف گفت: این سند که مشتمل بر پنج اصل است توسط آذربایجان ارائه شده است. الهام علی اف رئیس جمهور محترم نیز امروز خاطرنشان کرد که کلید اصلی عادی سازی روابط ارمنستان و آذربایجان، به رسمیت شناختن تمامیت ارضی و حاکمیت یکدیگر است.

آذربایجان موضع خود را بر اساس اصول ارائه شده بیان کرده است. اگر ارمنستان نیز تمامیت ارضی آذربایجان را به رسمیت بشناسد و بپذیرد، در آن صورت می توانیم به عادی سازی روابط بین دولتی دست یابیم.

دستیار رئیس جمهور آذربایجان افزود: برای این کار فرآیندها و بسترهای مختلفی وجود دارد و ابتکار آذربایجان روی میز است. ما آماده ایم کارگروهی تشکیل دهیم و مذاکرات بر سر متن توافق نامه صلح را آغاز کنیم. این کا می‌تواند اساساً محیط امنیتی در منطقه را تغییر دهد و پایه‌های صلح و ثبات پایدار را ایجاد کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=59498

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});