• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
12

زباله‌های آلانیای ترکیه به انرژی تبدیل می‌شوند

  • کد خبر : 5984
  • 13 اسفند 1399 - 14:39
زباله‌های آلانیای ترکیه به انرژی تبدیل می‌شوند
یاز اکو - در تأسیسات بازیافت و دفع مواد زائد جامد آلانیا، در ماه ژوئیه 81 هزار و 809 تن زباله‌ی جامد خانگی دفع شده است.

به گزارش واحد ترجمه‌ی پایگاه خبری یازاکو به نقل از sondadika، در ماه ژوئیه از ۸۱ هزارتن و ۸۰۹ تن زبالۀ دفع‌شده، حدود ۲ هزار و ۸۹۴٫۶۱ مگاوات انرژی در این مرکز تولید شد و مراحل تولید برق از پسماند در این تاسیسات، از ۱۹ نوامبر آغاز شد.

پروژه‌ی دفع و جمع‌آوری پسماند جامد آلانیا و کارخانه‌ی تولید انرژی، یکی از پروژه‌های زیست‌محیطی شهرداری کلانشهر آنتالیا، در راستای حل مشکل زباله‌های آلانیا است. این تأسیسات زباله‌های جامد داخلی قاضی‌پاشا، آک‌سکی، ایبرادی و گون‌دوغموش و همچنین آلانیا را دفع ‌کرده و از این پسماند‌ها برق تولید می‌کند.

۸۱ هزار تن زباله‌ی خانگی دفع شد

سیستم دفع و جمع‌آوری زباله‌ی جامد و تولید انرژی آلانیا در مرحلۀ اول دفن زباله در تاریخ ۱۳ ژوئیه سال ۲۰۲۰ تکمیل شد و جمع‌آوری زباله آغاز شد. از ژوئیه سال ۲۰۲۰، در مجموع ۸۱هزار و ۸۰۹ تن زباله جامد خانگی در این مرکز دفع شده است.

تأمین برق مرود نیاز ۱۶ هزار اقامتگاه

ساخت واحدهای تولید انرژی تأسیسات در ۱۹ نوامبر به پایان رسید و از آن تاریخ، حدود ۲ هزار و ۸۹۴٫۶۱ مگاوات انرژی در این مرکز تولید شده است. سرانجام این تأسیسات که دارای ظرفیت ۱۰۰۰ تن پسماند جامد خانگی در روز و ظرفیت تولید ساعتی ۶۶/۵ مگاوات است، انرژی کافی را برای تأمین نیازهای انرژی ۱۶ هزار خانه با ظرفیت کامل تولید می‌کند.

در محدوده‌ی پروژه‌ی دفع زباله‌ی جامد آلانیا و تاسیسات تولید انرژی، یک مرکز تفکیک مکانیکی با ظرفیت روزانه ۱۰۰۰ تن، یک مرکز بیومتانیزاسیون با ظرفیت ۴۲۰ تن، یک مرکز تولید انرژی با ظرفیت نصب شده ۵٫۶۶ مگاوات در ساعت و یک مرکز عقیم‌سازی زباله‌های پزشکی با ظرفیت ۱۰ تن نصب شده است.

گفتنی است؛ این مرکز علاوه بر حل مشکل دفع زباله آلانیا، از زباله‌ها نیز انرژی تولید می‌کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=5984

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});