• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

حجم صادرات از آذربایجان شرقی ۲۵ درصدی افزایش یافت

  • کد خبر : 6004
  • 14 اسفند 1399 - 9:30
حجم صادرات از آذربایجان شرقی ۲۵ درصدی افزایش یافت
یاز اکو - رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه حجم صادرات از آذربایجان شرقی ۲۵ درصدی افزایش یافت، گفت: با رونق صنعت در استان، شاهد سرمایه‌گذاری جدید ۲۰ هزار میلیاردی بخش خصوصی با اشتغال ۴۳ هزار نفری در استان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تسنیم، حبیب امین زاده، از افزایش ۲۵ درصدی صادرات آذربایجان شرقی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار داشت: در ده ماهه امسال، از ۲٫۴ میلیارد دلار به ۳٫۲ میلیارد دلار صادرات به ثبت رسیده و اهداف ده ماهه امسال محقق شده است. 

وی با بیان اینکه برنامه جهش تولید در استان محقق شده است گفت: شیرینی و شکلات بعد از فولاد، دومین صنعت مزیت دار استان است که برای تکمیل زنجیره تامین و خودکفایی نیازهای استان متمرکز شده ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نزدیک به ۴۸۰۰ واحد صنعتی با اشتغال مستقیم ۱۴۰ هزار نفر در استان فعال هستند، گفت: ۹۰ درصد فعالیت واحدهای صنعتی در اختیار بخش خصوصی است.

وی با اشاره به فعالیت ۵۹ شهرک صنعتی دولتی و خصوصی در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ۱۹۰۰ طرح ایجادی و توسعه ای در استان داریم که این نشان از رونق سرمایه‌گذاری و تحقق جهش تولید در استان است.

امین‌زاده ادامه داد: در حال حاضر با دسته بندی اولویت‌ها، تلاش می‌کنیم ۸۰۰ واحد تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۵ درصد را سریعا به چرخه تولید برسانیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه در این واحدهای جدید و توسعه‌ای بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته و در حال تکمیل هستند، گفت: با افتتاح این ۱۹۰۰ طرح جدید و طرح توسعه واحدهای تولیدی، بیش از ۴۳ هزار اشتغال جدید ایجاد خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=6004

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});