• امروز : دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 1 July - 2024
9

جزئیات سیل در آذربایجان/ از جان باختن یک چوپان تا خسارت به اراضی و راه های ۵ شهرستان

  • کد خبر : 60438
  • 10 اردیبهشت 1401 - 14:30
جزئیات سیل در آذربایجان/ از جان باختن یک چوپان تا خسارت به اراضی و راه های ۵ شهرستان
یاز اکو - مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی از جان باختن یک چوپان و وارد آمدن خسارت به اراضی باغی و کشاورزی پنج شهرستان در نتیجه سیل اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، محمدباقر هنربر ضمن تشریح آخرین وضعیت جاری شدن سیل در برخی شهرستان های آذربایجان شرقی اظهار کرد: بارش رگباری باران روز گذشته موجب جاری شدن سیل در کلیبر، اهر، هریس، چاراویماق، بستان آباد و میانه و وارد آمدن خسارت جانی و مالی در این شهرستان ها شده است.

وی از جان باختن یک چوپان در بخشایش شهرستان هریس خبر داد و افزود: جسد این فرد شب گذشته با تلاش نیروهای امدادی کشف شد و تمام دام های وی نیز که گرفتار سیلاب شده بودند، تلف شده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی عمده خسارات این سیل را مربوط به باغات و اراضی کشاورزی اعلام کرده و گفت: یک خانه در روستای دهناب بستان آباد کاملاً تخریب شده و دو خانه دیگر در این روستا دچار خسارت ۵۰ درصدی شده و وسایل معیشتی انها از بین رفته است.

وی ادامه داد: آبگرفتگی ۱۰ خانه نیز در روستای پیغام کلیبر نیز از دیگر خسارات سیل روز گذشته بوده و چند پل‌ بین مزارع و بخشی از اراضی باغی و کشاورزی این شهرستان نیز دچار تخریب و ۱۰ رأس دام سبک و یک موتور سیکلت نیز طعمه سیلاب شده اند.

هنربر تخریب بخشی از باغات و راه‌های اصلی و فرعی بخش شادیان شهرستان چاراویماق را از دیگر خسارات سیل اعلام و تصریح کرد: این حادثه همچنین موجب تخریب باغات و مزارع دو روستا در اهر، و برخی راه های روستایی و اراضی میانه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: میزان ریالی خسارت های وارد شده در این سیلاب در حال ارزیابی است و گزارش تکمیلی در این خصوص متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=60438

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});