• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز؛

۵۳ درصد تاکسی‌های شهری تبریز فرسوده است

  • کد خبر : 6086
  • 14 اسفند 1399 - 15:00
۵۳ درصد تاکسی‌های شهری تبریز فرسوده است
یاز اکو - مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز گفت: ۵۳ درصد تاکسی‌های شهری این کلان‌شهر شامل پنج هزار و ۷۰۰ دستگاه فرسوده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، سعید بشیریان بناب، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه در سه سال اخیر حدود ۸۰۰ تاکسی شهری در تبریز نوسازی شده است، افزود: حدود ۱۱ هزار تاکسی در زیرمجموعه این سازمان فعالیت دارند که شامل تاکسی‌های شهری، سرویس ۱۳۳ و تاکسی‌های سبز هستند.
وی یادآوری کرد: علاوه بر این تاکسی ها، ۱۵۰ آژانس مسافربری شهری نیز زیر نظر سازمان تاکسیرانی به مردم خدمات رسانی می کنند و فعالیت آن ها به صورت مستمر رصد می‌شود.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز با اشاره به اینکه یک میلیون مسافر شهری در شبانه روز در این شهر جابجا می شوند، گفت: سهم تاکسیرانی تبریز از این تعداد مسافر شهری ۳۳ درصد و حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار نفر است.
بشیریان بناب، با اشاره به فعالیت تاکسی اینترنتی در تبریز، ادامه داد: فعالیت این تاکسی ها، موجب کاهش فعالیت تاکسی های شهری شده است، اما این تاکسی ها ایمنی و امنیت تاکسی های شهری را ندارند.
وی اضافه کرد: الحاق ۲۰۰ دستگاه تاکسی هیبربیدی تویوتا برای فعالیت در مسیرهای خاص مثل راه‌آهن، فرودگاه و ترمینال، خروج ۳۰۰ دستگاه تاکسی پیکان از ناوگان تاکسیرانی، اعطای ۲۰۰ فقره وام کم‌بهره، عقد قرارداد با شرکت اسقاط خودرو، تهیه برچسب و تعیین مسیر تاکسی‌ها و ۵۰۰ مورد نوسازی تاکسی جزو برنامه های این سازمان برای سال ۱۴۰۰ است.
بشیریان بناب، با اشاره به فعالیت‌های کرونایی سازمان تاکسیرانی تبریز گفت: توزیع ماسک، ضدعفونی تاکسی‌ها، توزیع ۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش یک میلیون تومان و توزیع ۱۶ تن مرغ در بین تاکسیرانان از جمله برنامه های سازمان تاکسیرانی در ایام کرونایی است.
وی یادآوری کرد: برخلاف برخی آمارهای ارائه شده در فضای مجازی، تنها هشت نفر از رانندگان تاکسی شهری در پی ابتلا به ویروس کرونا فوت کردند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=6086

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});