• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
10

صادرات ۱ میلیارد و ۶۲۹ میلیون دلاری از جنوب شرقی آناتولی/ سهم ۳۶ درصدی کشورهای خاورمیانه و ایران از صادرات

  • کد خبر : 6097
  • 14 اسفند 1399 - 17:30
صادرات ۱ میلیارد و ۶۲۹ میلیون دلاری از جنوب شرقی آناتولی/ سهم ۳۶ درصدی کشورهای خاورمیانه و ایران از صادرات
یاز اکو - احمد فیکرت کیلیچی، رئیس هماهنگ‌کننده‌ی اتحادیه‌ی صادرکنندگان جنوب شرقی آناتولی (GAIB)، از افزایش مداوم عملکرد صادرات در ماه فوریه خبر داد.

به گزارش واحد ترجمه‌ی پایگاه خبری یاز اکو، کیلیچی اظهار داشت: صادرات ۸۳۸ میلیون و ۹۵۳ هزار دلاری از جنوب شرقی آناتولی در ماه فوریه با ۱۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل تحقق یافته است، در بازۀ زمانی ژانویه تا فوریه سال جاری نیز، یک میلیارد و ۶۲۹ میلیون دلار با ۱۴٫۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۷۲۳ هزار دلار صادرات ثبت شده است. در مدت زمان مورد نظر، ۱ میلیارد و ۴۱۸ میلیون و ۸۳۸ هزار دلار با افزایش ۱۴ درصدی از قاضی‌آنتپ صادر شده است.

کیلیچی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۲۹۹ شرکت از منطقه و ۱۵۹۲ شرکت از قاضی‌آنتپ در ماه فوریه به طور فعال صادرات انجام می‌دهند، گفت: تعداد صادرکنندگان این منطقه و قاضی‌آنتپ به بالاترین میزان خود در ماه فوریه رسیده‌اند.

کیلیچی با ابراز این اطلاعات که کشورهای خاورمیانه با سهم ۳۶٫۸ درصدی در صادرات منطقه مقام اول را دارند، گفت: اتحادیه‌ی اروپا با سهم ۱۹٫۵ درصدی مقام دوم و کشورهای آمریکایی با سهم ۱۵٫۵ درصدی مقام سوم را به دست آوردند.

وی ادامه داد: در بازۀ زمانی ژانویه تا فوریه صادرات به ۱۷۸ کشور انجام شد. عراق، ایالات متحده آمریکا، سوریه، انگلیس، ایتالیا، آلمان، ایران، اسرائیل، مصر و لیبی در صادرات منطقه ما رتبه‌ی اول را دارند. فرش ماشینی، پارچه، نخ، پلاستیک و محصولات آن، محصولات شیرینی، محصولات فرز، روغن‌های گیاهی، محصولات آهن و فولاد، لباس‌های بیرونی و سایر مواد غذایی صادراتی‌ترین محصولات بودند.

کیلیچی در پایان گفت: در ماه فوریه ۹۴ میلیون دلار از قهرمان‌ماراش، ۵۳٫۶ میلیون دلار از ماردین، ۲۵٫۳ میلیون دلار از مالاتیا، ۱۳٫۲ میلیون دلار از شانلی‌اورفا، ۱۲٫۸ میلیون دلار از دیاربکر، ۱۲٫۲ میلیون دلار از آدی‌یامان و ۴ میلیون دلار از کیلیس درآمد وارد کشور ترکیه شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=6097

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});