• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

در گذرنامه ارامنه ی قره باغ، محل تولد آذربایجان نوشته شد

  • کد خبر : 6124
  • 15 اسفند 1399 - 8:00
در گذرنامه ارامنه ی قره باغ، محل تولد آذربایجان نوشته شد
یاز اکو - درج عنوان "آذربایجان" به عنوان محل تولد در گذرنامه های جدید شهروندان ارمنی متولد قره باغ، باعث ایجاد بحث و جدل شده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اسپوتنیک ارمنستان، آرسن کاراپتیان عضو سابق فراکسیون «قدم من» در شورای ریش سفیدان ایروان در این باره در شبکه اجتماعی خود به بحث پرداخته است.

کاراپتیان خاطرنشان کرد که دوست او در اواسط دهه ۸۰ در آغ دره متولد شده است ولی بعداً اقامت روسیه را گرفته است که در حال حاضر متقاضی دریافت تابعیت ارمنستان می باشد. در گذرنامه جدید وی آذربایجان محل تولد وی درج شده است.
کاراپتیان اقدام به انتشار عکسی کرده است که در آن صفحه اول پاسپورت دوستش به نمایش درآمده است.
وی به کنایه می نویسد؛ نه جمهوری آذربایجان متعلق به اتحاد جماهیر شوروی، بلکه آذربایجان ! دوستم اکنون می گوید که سرانجام تابعیت مورد نظر خود را بدست آورده و اهل آذربایجان است. چه مفهومی دارد این پاسپورت؟!
مریم گورکیان معاون رئیس اداره گذرنامه و ویزا ارمنستان در این خصوص اظهار کرد: این شهروند در آذربایجان متعلق به اتحاد جماهیر شوروی متولد شده است.
گذرنامه جمهوری ارمنستان یک سند سفر است. مطابق با استانداردهای بین المللی، بنابراین هیچ کدی برای کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق وجود ندارد. به عبارت دیگر اگر شخصی در هر کشور اتحاد جماهیر شوروی سابق متولد شده باشد، محل تولد وی در گذرنامه با نام فعلی کشور نوشته می شود. یعنی دیگر گرجستان متعلق به اتحاد جماهیر شوروی نیست، بلکه گرجستان است. این یک تجربه دیرینه است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=6124

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});