• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

بازگشایی گمرک خداآفرین و اتمام طرح ریلی گمرک آستارا تا پایان امسال

  • کد خبر : 61890
  • 21 اردیبهشت 1401 - 14:30
بازگشایی گمرک خداآفرین و اتمام طرح ریلی گمرک آستارا تا پایان امسال
یاز اکو - رئیس کمیته گمرکی جمهوری آذربایجان گفت: بازگشایی گمرک خداآفرین در آذربایجان شرقی و اتمام طرح ریلی توسعه گمرک آستارا از جمله توافقات گمرکی ایران و آذربایجان در سال جاری است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، صفر مهدی اف روز چهارشنبه اظهار کرد: اجرای طرح ریلی گمرک آستارا که به راه آهن جمهوری آذربایجان سپرده شده، در حال انجام است و این طرح بر اساس برآوردها تا پایان سال جاری میلادی خاتمه می یابد تا ظرفیت و سرعت انتقال کالاهای ۲ طرف افزایش یابد.

وی ادامه داد: ۲ طرف اقدامات لازم را برای اتمام طرح ریلی گمرک آستارا انجام داده اند.

وی در خصوص بازگشایی گمرک خداآفرین نیز گفت: از طریق مبادی دیپلماتیک اقدامات انجام می شود و آمادگی کامل در جهت بازگشایی این گمرک وجود دارد و تمایل ما در جهت افزایش مبادی تردد گمرکی بین ۲ کشور است.

مهدی اف همچنین از تبادلات گمرکی و تجاری از مبادی گمرکی بیله سوار، آستارا و جلفا که با جمهوری آذربایجان مرز مشترک دارند، ابراز رضایت کرد و افزود: در جهت تقویت و افزایش حجم مبادلات بین ایران و آذربایجان تلاش می کنیم.

مرزهای ایران و آذربایجان امن ترین مرز در منطقه است

نماینده مردم مرند، جلفا و هادیشهر در مجلس شورای اسلامی هم گفت: جمهوری آذربایجان و ایران مشترکات فراوانی با یکدیگر داشته و ریشه فرهنگی و مشترک غنی دارند و این موضوع موجب شده مرزهای ۲ کشور یکی از امن ترین مرز ها در منطقه باشد.

معصومه پاشایی خاطرنشان کرد: باور قلبی دارم که همیشه این مرزها امن خواهد ماند و امیدواریم بر این اساس رونق تجارت نیز بین ۲ کشور بیش از پیش وجود داشته باشد که البته مردم هم خواستار ارتقاء سطح همکاری های فرهنگی و تجاری بین ۲ کشور هستند.

وی اظهار کرد: در حوزه کشاورزی در منطقه ظرفیت‌های بالایی وجود دارد و در واقع بیشترین صادرات شامل صیفی جات، محصولات کشاورزی و گل و گیاه انجام می شود.

این نماینده مجلس همچنین خواستار افزایش سرعت انتقال محصولات کشاورزی از مرز های مشترک آستارا و بیله سوار به سمت روسیه یا هر کشور ثالثی شد.

پاشایی در ادامه خواستار رونق صادرات به قره باغ و مناطق آزاد شده از ایران شد و افزود: بر این اساس انتظار توسعه روابط را داریم.

نماینده مردم مرند، جلفا و هادیشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نماینده کلیبر در مجلس به دنبال گشایش گمرک خداآفرین در این شهر است، گفت: این گمرک ظرفیت خوبی را برای افزایش حجم مبادلات گمرکی بین ۲ کشور ایجاد می کند.

وی تاکید کرد: البته سد خداآفرین در این شهرستان نیز صرفاً برای فعالیت های مشترک ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان پیش بینی شده و نیاز این منطقه افزایش مبادلات بین المللی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=61890

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});