• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
رییس اتاق تبریز در دیدار با سفیر ایتالیا در ایران:

صدور ویزای تجاری ایتالیا تسهیل شود/ ضرورت رفع مشکل تبادلات بانکی

  • کد خبر : 61987
  • 22 اردیبهشت 1401 - 11:45
صدور ویزای تجاری ایتالیا تسهیل شود/ ضرورت رفع مشکل تبادلات بانکی
یاز اکو - رییس اتاق تبریز در دیدار با سفیر ایتالیا در جمهوری اسلامی ایران بر رفع مشکل صدور ویزای تجاری و همچنین مشکل تبادلات بانکی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، یونس ژائله روز چهارشنبه در دیدار با سفیر ایتالیا در جمهوری اسلامی ایران که در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: ما در سال‌های گذشته رابطه‌ی تجاری بسیار خوبی با ایتالیا داشتیم و صادرکنندگان قطعات خودرو تبریز ارتباط خوبی با شرکت‌های خودروسازی در شهر تورین دارند.

وی ادامه داد: بسیاری از کارخانجات ما ازجمله صنایع غذایی و صنعت رب سازی با ماشین‌آلات ایتالیایی آشنا بوده و ارتباطات بسیار خوبی با شهر پارما دارند.

رییس اتاق تبریز با بیان اینکه اتاق بازرگانی تبریز به‌عنوان اولین اتاق بازرگانی ایران در سال ۱۲۸۹ شمسی تأسیس‌شده است، گفت: تبریز به‌منزله‌ی دروازه‌ی ورود اروپا به ایران بود و پیشکسوتان ما در اتاق بازرگانی از سالیان سال ارتباط بسیار خوب با شهرهای مختلف ایتالیا داشتند و در واقع می‌توان گفت تبریز و ایتالیا روابط تجاری تاریخی با یکدیگر دارند.

وی تاکید کرد: لازمه‌ی برقراری ارتباط تجاری خوب بین کشورها، گسترش روابط بین اتاق‌های بازرگانی کشورهای مختلف است و اتاق بازرگانی تبریز نیز نقش مشاوره‌ای بین دستگاه‌های مختلف را دارد و تاکنون این نقش را به‌خوبی ایفا کرده‌است.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز در خصوص مشکلات تجّار ایرانی در انجام تبادلات بانکی نیز گفت: بانک‌های ایتالیایی براساس چارچوب‌های موجود عمل کرده و عموماً رابطه‌ی تجاری خوبی با ما ندارند و این‌موضوع موجب کند شدن روابط تجاری بین دو کشور شده‌است.

وی همچنین تاکید کرد: تا جایی‌که ما مطلع هستیم، ایتالیا نیازمند بازار بزرگ ۸۰ میلیونی ایران است و توسعه‌ی روابط تجاری مابین ایران و ایتالیا می‌تواند برای هر دو کشور مفید باشد.

ژائله ادامه داد: بعضی از قطعات و کالاها هستند که تولید آن‌ها انرژی زیادی را می‌طلبد و از لحاظ اقتصادی به‌صرفه نیست و شما می‌توانید از ظرفیت بالای تولیدکنندگان آذربایجان شرقی که افراد فنی و باتجربه‌ای هستند و سالیان سال در این عرصه فعالیت می‌کنند، استفاده کنید و از این طریق می‌توانیم قطب سوم خودرو را در تبریز ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: ما معتقد هستیم تحریم‌ها به‌زودی به پایان خواهد رسید و باید از هم‌اکنون زمینه‌ را فراهم کنیم تا بعد از پایان تحریم‌ها بلافاصله کار خود را آغاز کرده و قراردادها را به مرحله اجرا برسانیم.

ژائله در خاتمه گفت: قبل‌از دوران تحریم به‌دلیل این‌که ویزای تجّار ایرانی برای سفر به آلمان به‌صورت اختصاصی در اتاق بازرگانی تبریز صادر می‌شد، روابط بسیار خوبی بین تبریز و شهرهای مختلف آلمان برقرار می‌شد و در خصوص صدور ویزای ایتالیا نیز می‌توانیم بدین شیوه عمل کنیم.

علاقه مندی ایتالیا برای توسعه روابط تجاری با تبریز

سفیر ایتالیا در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با بیان اینکه تبریز نزدیک‌ترین شهر ایرانی به اروپا و ایتالیا است گفت: تبریز شهری صنعتی است و توسعه روابط تجاری با این شهر می‌تواند برای ما بسیار مفید باشد.

جوزپه پرونه ادامه داد: ایتالیا در دوران قبل‌از تحریم شریک ویژه‌ای برای ارتباطات تجاری و اقتصادی با ایران بود و اکنون به دلیل تحریم‌ها روابط تجاری ایران و ایتالیا تحت تاثیر قرار گرفته‌است.

وی با بیان این‌که شرکت‌های ایتالیایی علاقه‌ی بسیاری برای ازسرگیری روابط تجاری بین ایران و ایتالیا هستند گفت: ما نیز امیدوار هستیم هرچه سریع‌تر تحریم‌ها برداشته شود و تجارت و رابطه تجاری بین دو کشور به وضعیت عادی خود برگردد و همه تلاش خود را می‌کنیم تا کارخانجات و شرکت‌های ایتالیایی نگاه ویژه‌ای برای برقراری ارتباط مجدد با شرکت‌ها و کارخانجات ایرانی و مخصوصاً تبریز داشته باشند.

سفیر ایتالیا در جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: هدف ما از سفر به تبریز این است که اتاق بازرگانی تبریز در برقراری ارتباط بین شرکت‌ها و کارخانجات ایرانی و ایتالیایی کمک کند چراکه بسیاری از صنایع از جمله قطعه‌سازی خودروسازی و دارویی برای ما بسیار مهم است و بسیاری از شرکت‌های ایتالیایی مشتاق هستند از این ظرفیت استفاده کنند.

پرونه در خاتمه گفت: در بحث صدور ویزا درحال بررسی ایجاد شرکت‌هایی هستیم که بتوانیم در شهرهای مختلف ایران برای تجّار ایرانی ویزا صادر کنیم و ما نیز آماده‌ی هرگونه همکاری با اتاق بازرگانی تبریز در این خصوص هستیم.

همچنین در این جلسه چندین نفر ار فعالان اقتصادی استان به بیان دیدگاه ها و ظرفیت های استان برای توسعه تجاری با کشور ایتالیا پرداختند. 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=61987

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});