• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

پرونده ثبت ملی “کاروانسرای تاریخی خسروشاه” در دستور کار میراث فرهنگی

  • کد خبر : 6205
  • 16 اسفند 1399 - 10:15
پرونده ثبت ملی “کاروانسرای تاریخی خسروشاه” در دستور کار میراث فرهنگی
یاز اکو - رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان تبریز از قرارگیری پرونده ثبت ملی "کاروانسرای تاریخی خسروشاه" در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، سید رامین اسبقی در جلسه‌ای با کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر خسروشاه با محوریت بررسی ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی، از پیگیری روند اجرایی پروژه‌های قیزقلعه سی، یانیخ تپه و برج کبوتران شهر خسروشاه به دنبال دستور مدیرکل میراث فرهنگی استان خبرداد.

وی ادامه داد: بنا به تاکید مدیرکل میراث فرهنگی استان در راستای حفاظت از این سه اثر تاریخی، تملک اراضی برج کبوتران و عملیات حصارکشی و فنس کشی به دور قیزقلعه سی توسط شهرداری خسروشاه آغاز شده است؛ هم‌چنین اقدامات فنس کشی توسط این اداره کل و پژوهش‌های باستان‌شناسی در یانیخ تپه نیز به ‌صورت مستقیم توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور در حال پیگیری است.

وی اظهار کرد: تبدیل خانه افتخاری خسروشاه به موزه و هم‌چنین کاوش، مرمت و بازسازی حمام تاریخی خسروشاه از دیگر مطالبات مهم مردم و شورای شهر است که به ترتیب اولویت در دستور کار این اداره کل با مشارکت شهرداری قرار خواهد گرفت.

اسبقی از تبدیل محور هشت ‌بهشت خسروشاه به عنوان یکی از محورهای شاخص گردشگری شهرستان تبریز با همکاری شهرداری این شهر خبر داد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=6205

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});