• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

بیشترین و کمترین نرخ بهره مربوط به کدام کشورهاست؟

  • کد خبر : 62075
  • 23 اردیبهشت 1401 - 10:20
بیشترین و کمترین نرخ بهره مربوط به کدام کشورهاست؟
یازاکو - به‌رغم تورم، جنگ اوکراین و ویرس کرونا، مشکلات اقتصادی گریبان‌گیر کشورهای جهان است. در این میان بانک‌های مرکزی برای مقابه با بحران اقتصادی مجبور به افزایش نرخ بهره بانکی خود می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از تجارت‌نیوز، با وجود اینکه اکثر کشورهای جهان در چند سال اخیر نرخ بهره خود را کاهش داده‌اند، به نظر می رسد این روند در سال ۲۰۲۲  برای برخی از آنها برعکس شده است. برای مثال آمریکا که نرخ بهره صفر درصد داشت در چند روز اخیر به ۰٫۷۵ تا ۱ درصد رسید.

متخصصان در ابتدای سال جاری میلادی پیش‌بینی کردند که با وجود تورم، نرخ بهره این کشور تا پایان سال ۲۰۲۲ هفت مرتبه افزایش پیدا می‌کند و به حدود ۱/۹ درصد می‌رسد. با وجود اینکه این نرخ در آمریکا و افزایش و کاهش آن در مقابل برخی کشورهای دیگر ناچیز به حساب می‌آید اما تصمیمات فدرال رزرو در این خصوص جدا از اقتصاد آمریکا بر بازارهای جهانی نیز تاثیر به‌سزایی دارد.

به نقل از ویژوال کاپیتالیست، در بسیاری از کشورهای اروپایی نرخ بهره پس از سال‌ها وارد بازه منفی شد. این اتفاق از سال ۲۰۱۴ بی‌سابقه بود. نرخ سود کشورهای عضو اتحادیه اروپا صفر است.  پیش‌بینی می شود کشور چین بر خلاف آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین نرخ سود بانکی خود را کاهش دهد. اقتصاد کشورهای جهان با مسائل پیچیده‌ای همچون تورم، جنگ اوکراین. با چنین پیش‌فرضی بسیار از کشورها یا این نرخ را افزایش داده‌اند یا می‌خواهند در آینده آن را افزیاش دهند.

در ایفنوگرافیک زیر نرخ سود بانکی کوتاه مدت برخی از کشورها را مشاهده می‌کنید.

در مورد آرژانتین با وجود نرخ بهره ۴۴٫۵ درصدی هنوز این نرخ بسیار کمتر از نرخ تورم آن است. زیمبابوه با نرخ بهره ۸۰ درصدی بیشترین درصد را در میان کشورهای جهان دارد. کمترین نرخ هم مربوط به کشور سوئیس با -۰٫ ۸ درصد و پس از آن دانمارک با -۰٫۶ درصد است. نرخ بهره کشورهای اروپابی مانند اسپانیا، فرانسه، آلمان، سوئد و فنلاند صفر است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=62075

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});