• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

رصد و پایش روزانه ۱۰۰ قلم کالا در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 6257
  • 16 اسفند 1399 - 13:05
رصد و پایش روزانه ۱۰۰ قلم کالا در آذربایجان‌شرقی
یاز اکو - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از رصد و پایش روزانه 100 قلم کالا از طریق سامانه 124 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، یوسف پایدار با بیان اینکه گروه‌های کالایی تعریف شده در سازمان‌های صمت سراسر کشور و متناظر آن در استان به صورت روزانه و مستمر پایش می‌شود، گفت: نتایج رصد این میزان کالا از لحاظ فراوانی، کمبود و قیمت در واقع خوراک و موضوع تنظیم بازار کشور بوده و با بررسی‌های لازم در کمیته‌های فنی، تمهیدات مقتضی پیش بینی می‌شود.

وی، عمده فروشان، خرده فروشان و کانال‌های متعدد توزیع را منبع رصد و پایش قیمت‌ها در سامانه ۱۲۴ برشمرد و اظهار کرد: با ابلاغ ضوابط قیمت گذاری از طریق مراجع مربوطه و تکالیف تعیین شده دستگاه‌های متولی عضو ستاد تنظیم بازار استان، نظام توزیع به صورت میدانی و سیستمی مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به نقش مؤثر اتحادیه، اتاق اصناف و تشکل‌ها در نظارت بر بازار، افزود: اصناف و بازاریان استان همواره با توجه به آموزه‌های دینی و رعایت حقوق مصرف کنندگان، همراه شهروندان بوده‌اند و در طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۰ نیز مجموعه صمت استان و بازرسان سازمان در برخورد قاطعانه با متخلفان و سود جویان براساس قوانین نظام صنفی و ضوابط سازمان حمایت هیچگونه اغماضی نخواهند داشت.

پایدار با بیان اینکه نظارت‌های مستمر با اولویت‌های کالایی ابلاغی سازمان حمایت با جدیت دنبال می‌شود، گفت: شهروندان عزیز خود به منزله ناظر و بازرس هستند و در صورت مواجهه با هرگونه تخلف صنفی اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و…، گزارش‌ها و شکایات خود را از طریق درگاه‌های مختلف سازمان نظیرسامانه تلفنی ۱۲۴ و سایت ۱۲۴٫ir و اپلیکیشن آپ منعکس کنند.

وی با اشاره به فعالیت نزدیک به ۱۳۰ هزار واحد صنفی در استان، همکاری و همراهی مردم، اصناف و بازاریان در ایام پایانی سال را خواستار شد و افزود: ادارات صمت شهرستان‌ها، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی آماده رسیدگی به شکایات مردمی و تخلفات احتمالی در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان هستند.

وی بر نقش پررنگ تشکل‌ها و اتحادیه تأکید کرد و گفت: اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی در زمینه جلوگیری از عدم فعالیت واحدهای فاقد پروانه، شناسایی و ساماندهی واحدهای فاقد مجوز، نظارت‌های بیشتر بر حوزه اصناف و عرضه محصولات باکیفیت با قیمت مصوب و متعارف، توجه بیش از پیش داشته باشند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=6257

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});