• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13

واکسیناسیون جهانی از مرز ۲۰۲ میلیون دُز گذشت

  • کد خبر : 6300
  • 16 اسفند 1399 - 17:30
واکسیناسیون جهانی از مرز ۲۰۲ میلیون دُز گذشت
یاز اکو - براساس داده‌های جمع آوری شده توسط بلومبرگ، پس از تزریق اولین دُز واکسن کرونا در دو ماه گذشته، تاکنون بیش از ۲۰۲ میلیون دوز واکسن کرونا در جهان تزریق شده است. واکسیناسیون کرونا دست‌کم در ۸۸ کشور جهان از جمله آفریقا، آسیا، اروپا و آمریکای شمالی و جنوبی در حال انجام است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از بلومبرگ، استرالیا، روز یک‌شنبه سوم اسفندماه، برنامه گسترده واکسیناسیون کرونا را یک روز زودتر از برنامه قبلی، آغاز کرد و همزمان اسکات موریسون، نخست‌وزیر این کشور، با حضور در خانه سالمندان، دُز اول واکسن فایزر-بیون‌تک را دریافت کرد.
تاکنون استفاده از واکسن‌های کرونای تولید فایزر-بیون‌تک و آسترازنکا-آکسفورد در استرالیا تایید شده‌است و انتظار می‌رود حداکثر چهار میلیون استرالیایی به صورت داوطلبانه تا ماه مارس برای مقابله با کرونا واکسینه شوند.
در حالی که واکسیناسیون کرونا در استرالیا داوطلبانه است، روز شنبه، هزاران نفر در تجمع‌های ضد واکسن در شهرهای بزرگ این کشور برای اعتراض به آنچه که به اشتباه تصور می کردند واکسیناسیون اجباری است، شرکت کردند.
نیوزیلند واکسیناسیون برای مقابله با ویروس کرونا را به‌طور رسمی از روز شنبه دوم اسفند با تزریق واکسین فایزر-بیون‌تک آغاز کرد. اما مقامات این کشور پیش‌بینی می‌کنند روند واکسینه کردن پنج میلیون جمعیتش تا یک سال طول بکشد.
مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا که واکسیناسیون کرونا را از ۱۴ آذرماه آغاز کرده است، روز شنبه اعلام کرد تاکنون بیش از ۶۱/۳ میلیون دز واکسن در این کشور تزریق شده است. بر اساس این آمار، تاکنون بیش از ۱۷/۸ میلیون آمریکایی دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
بریتانیا که به‌طور قابل توجهی در حال سرعت بخشیدن به برنامه واکسیناسیون خود است، اعلام کرد افراد بالای ۵۰ سال در این کشور تا اواسط ماه آوریل و تمام بزرگسالان تا ماه ژوئیه حداقل دز اول واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد. 
بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا نیز روز شنبه قبل از اعلام برنامه‌‌های بازگشایی محتاطانه اقتصاد در این کشور، گفت: «تمام بزرگسالان اولین دُز واکسن کووید- ۱۹ را تا پایان ماه ژوئیه دریافت خواهند کرد.»
در آرژانتین، پس از اینکه گینز گونزالس، وزیر بهداشت این کشور متهم به «پارتی‌بازی برای واکسن کرونا» شد و استعفا کرد، کارلا ویزوتی به عنوان وزیر جدید سوگند یاد کرد. آرژانتین از ماه دسامبر واکسیناسیون را آغاز کرده است و تاکنون حدود ۱/۲۲ میلیون دز واکسن اسپوتنیک وی روسی و ۵۸۰ هزار واکسن کوویشیلد تولید موسسه سرم هند در این کشور تزریق شده است.
براساس داده‌های بلومبرگ، آخرین نرخ تزریق واکسن کرونا در جهان به طور متوسط حدود ۶/۳۵ میلیون دُز در روز است.
از سوی دیگر روسیه در روز شنبه با تایید یک واکسن دیگر برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ به اولین کشوری تبدیل شد که سه واکسن کرونا تولید کرده است.
میخائیل میشوستین، نخست وزیر این کشور، در تلویزیون دولتی اعلام کرد که واکسن جدید «کووی‌واک» برای مصارف خانگی استفاده می‌شود. اگر چه هنوز مراحل آزمایشات بالینی این واکسن در مقیاس گسترده هنوز انجام نشده است.
پیشتر نیز وزیر بهداشت روسیه ۲۲ بهمن ماه اعلام کرده بود که بیش از دو میلیون روس حداقل یک دُز از واکسن اسپوتنیک وی را دریافت کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=6300

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});