• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

۲۵ طرح تولیدی منطقه آزاد ارس توسط رییس جمهوری افتتاح شد

  • کد خبر : 63010
  • 29 اردیبهشت 1401 - 11:15
۲۵ طرح تولیدی منطقه آزاد ارس توسط رییس جمهوری افتتاح شد
یاز اکو - ۲۵ طرح تولیدی منطقه آزاد ارس با سرمایه گذاری ریالی ۱۰ هزار و ۴۵۴ میلیارد ریال و ارزی ۸.۵ میلیون دلار به طور ویدیو کنفرانس امروز پنجشنبه با دستور رییس جمهوری به طور همزمان با سایر مناطق آزاد کشور افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، میزان اشتغال مستقیم این ۲۵ طرح ۳۹۷ نفر و اشتغال غیرمستقیم ۷۹۴ نفر می باشد.

سه پروژه اصلی افتتاح شده منطقه آزاد ارس در این برنامه، شامل شرکت آی سو منسوجات ارس در زمینه فعالیت چاپ، تکمیل پارچه تاری پودی، رنگرزی، تکمیل پارچه تاری پودی بوده و با ۲ هزار و هشت میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ۸.۵ میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی با اشتغالزایی۹۲ نفر افتتاح شد.

شرکت ستاره باران پیشگامان ارس برای بسته بندی روغن زیتون، روغن مایع آفتابگردان و ذرت با سرمایه گذاری یک هزار و ۵۸۶ میلیارد ریال و اشتغال ۱۰ نفر دیگر طرح افتتاح شده امروز بود.

امروز همچنین سالن های نشا و تجهیز گلخانه به نور مصنوعی مجتمع گلخانه ای ارس تارلا امین با سه هزار و ۵۱۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال ۳۱ نفر به بهره برداری رسید.

فراهم شدن زمینه اشتغال یک هزار و ۱۹۱ نفر 

با راه‌اندازی این ۲۵ طرح اقتصادی از سوی بخش خصوصی در ۲ بخش صنعتی و کشاورزی، زمینه اشتغال یک هزار و ۱۹۱ نفر از ساکنین این منطقه فراهم شد.

براساس اعلام دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، امروز ۸۲ پروژه مهم اقتصادی به ارزش بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال با فرمان رییس‌جمهوری و با هدف رونق تولید، ایجاد اشتغال و توسعه اجتماعی در پنج منطقه آزاد تجاری و هفت منطقه‌ ویژه اقتصادی کشور افتتاح شد.

این طرح ها در پنج منطقه آزاد تجاری «قشم، ارس، کیش، انزلی و ماکو» و هفت منطقه‌ ویژه اقتصادی شامل «پارسیان، نمین، سهلان، بوشهر، لرستان، لامرد و بجنورد» افتتاح شد؛ طرح هایی که سمت و سوی سرمایه­ گذاری را به سمت طرح های صنعتی، عمرانی و کشاورزی سوق می ­دهند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=63010

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});