• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
11
آشفته بازار مرغ؛

کاهش کشتار مرغ در آذربایجان‌شرقی به یک سوم

  • کد خبر : 6310
  • 16 اسفند 1399 - 18:28
کاهش کشتار مرغ در آذربایجان‌شرقی به یک سوم
رئیس اتحادیه قصابان و مرغ‌فروشان تبریز با اشاره به کاهش کشتار مرغ در آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر تنها یک سوم مرغ مورد نیاز مردم استان در کشتارگاه‌ها کشتار می‌شود.

به گزارش یاز اکو به نقل از ایرنا ایوب آقاپور فرشکار، میزان گوشت گرم مرغ مورد نیاز استان را ۱۵۰ تا ۱۶۰ تن در روز اعلام کرد و افزود: این در حالی است که در روز‌های اخیر در خوش بینانه‌ترین حالت ۵۰ تن در کشتارگاه‌های طیور کشتار و به عاملان توزیع ارسال شده است.

وی با بیان اینکه با ۴ خودروی حمل گوشت مرغ نمی‌توان نیاز یک شهر ۲ میلیون نفری و استان ۴ میلیونی را تامین کرد ادامه داد: در حال حاضر آذربایجان شرقی به لحاظ تامین و توزیع گوشت مرغ گرم مشکل جدی دارد و اگر مسئولان در این زمینه اقدامات فوری انجام ندهند طی روز‌های آینده با مشکلات جدی در این زمینه روبرو خواهیم شد.

آقاپور فرشکار خاطرنشان کرد: اگر سازمان متولی توانایی تامین مرغ استان را دارد باید وارد عرصه شده و به سرعت بازار را از این فرآورده پر کند.

وی با تکذیب کشتار روزانه ۲۴۰ تنی مرغ در آذربایجان شرقی، یکی از دلایل مهم و اصلی کمبود و افزایش قیمت گوشت مرغ در تبریز و آذربایجان شرقی را قاچاق به شهر‌های بزرگ از جمله تهران اعلام کرد.

رئیس اتحادیه قصابان و مرغ‌فروشان تبریز گفت: صاحبان مرغداری‌های استان به دلیل اینکه هزینه‌ها با درآمدهایشان همخوانی ندارد و قیمت گوشت مرغ در تهران و شهر‌های بزرگ بالا است، اقدام به ارسال محصولات خود به این شهر‌ها می‌کنند.
کشتار مرغ در آذربایجان‌شرقی به یک سوم کاهش یافته است

وی با اشاره به اینکه دولت قیمت مرغ پرکنده را ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده است، یادآور شد: این در حالی است که قیمت این نوع مرغ‌ها حداقل ۲ هزار تومان بیشتر از قیمت اعلامی دولت برای مرغداری‌ها در می‌آید و این نابسامانی‌های موجب کشتار پایین و به تبع آن قاچاق و در نهایت کمبود و افزایش قیمت گوشت مرغ در آذربایجان شرقی شده است.

به نقل از صداوسیما متاسفانه در روز‌های اخیر پس از افزایش ناگهانی قیمت گوشت مرغ، این کالای اساسی و مورد نیاز مردم در استان کمیاب شده است و بسیاری از واحد‌های صنفی مربوط از عرضه این محصول خودداری می‌کنند.

مردم با انتقاد شدید از بی تدبیری دولت و ضعف نظارت مسئولان مربوط، رسیدگی جدی و موثر نهاد‌ها و دستگاه‌های ذیربط را برای رفع این معضل مهم که امنیت غذایی و روانی جامعه را بر هم زده است خواستار شده اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=6310

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});