• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

امام جمعه تبریز بر دانش بنیان شدن روابط عمومی‌ها تاکید کرد

  • کد خبر : 63542
  • 02 خرداد 1401 - 11:30
امام جمعه تبریز بر دانش بنیان شدن روابط عمومی‌ها تاکید کرد
یاز اکو - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز بر دانش بنیان شدن روابط عمومی‌ها تاکید کرد و گفت: روابط عمومی دانش‌بنیان نیازمند مدیر دانش‌محور و متخصص است که بر اساس فناوری پیشرفته کار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در گردهمایی روسای ادارات اطلاع‌رسانی و روابط عمومی ستادی و استانی آموزش‌ و پرورش سراسر کشور در تبریز اظهار کرد: رویکرد روابط عمومی بایستی علمی باشد چراکه بزرگ‌ترین آسیب که هم‌اکنون از آن رنج‌برده می‌شود به‌کارگیری افراد غیرمتخصص از مدیریت تا کارشناسان است.

وی تأکید کرد: نمی‌توان دانش‌بنیان شد درحالی‌ که منابع علمی غیر معتبر داشته باشیم و باید پژوهش و تحقیق باشد و در این‌ بین به‌کارگیری نخبه‌های ارتباطی لازم است.

امام جمعه تبریز گفت: قابلیت‌ها و توانمندی‌هایی که در روابط عمومی‌ها وجود دارد خیلی کارساز است و روابط عمومی هر اداره‌ای در واقع می‌تواند آن اداره را در نزد مردم به‌خوبی نشان دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: مدیران در انتخاب مسئولین روابط عمومی نهایت دقت را انجام دهند.

امام‌جمعه تبریز گفت: مواجهه خردمندانه و مصون‌سازی دانش آموزان در آموزش‌وپرورش به آموزش‌های نیازی دارد که به آن سواد رسانه‌ای می‌گویند و خودبه‌خود در آن‌ها به وجود نمی‌آید و با سیستم آموزشی منسجم امکان‌پذیر است.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب موضوع توجه نظام درسی لازمه‌اش توجه به سواد رسانه‌ای است.

وی با بیان اینکه توانایی برقراری ارتباط مناسب با دیگران و دانستن آداب اجتماعی آن و سواد رسانه‌ای این است که فرد رسانه معتبر و غیر معتبر را بشناسد، گفت: روابط عمومی‌ها می‌تواند با استفاده از فرصت شبکه شاد در ایام کرونا و دیگر شبکه‌های اجتماعی گام‌های بزرگی برای ارتقا این سواد در دانش آموزان بردارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه یادآور شد: به گفته مقام معظم رهبری برخی مطالب اضافی درسی باید شناسایی شود و از آموزش‌ها حذف شود.

وی در ادامه پژوهش محوری در زمینه پژوهش‌های فرهنگی، اجتماعی و ارتباطی را خواستار شد و افزود: هزینه‌های پژوهشی از سازمان‌ها تأمین شود و مسئله‌های ارتباطی سازمان حل شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه روابط عمومی باید به پیشرفته‌ترین فناوری‌های ارتباطی مجهز شود، افزود: حل مسائل ارتباطی و رسانه‌ای سازمان از طریق نوآوری و خلاقیت و ایده‌های تازه انجام شدنی است.

لزوم مدیریت یکپارچه سیستمی در مجموعه روابط عمومی های وزارتخانه

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش پرورش هم یکی از مهم ترین شاخص های عملکردی روابط عمومی را هم افزایی درون سازمانی و تعاملات برون سازمانی عنوان کرد.

مصطفی بابایی، با اشاره به راهبرد و رسالت اصلی روابط عمومی ها در اقناع افکار عمومی افزود : تبیین جایگاه ارزشمند آموزش و پرورش و مقام والای معلم و همچنین آگاه سازی جامعه، وظیفه سنگینی است که روابط عمومی ها به جهت ارتباطات اجتماعی و رسانه ای به عنوان آینه تمام نمای سازمان بر عهده دارند.

وی عنوان کرد: یکی از مهم ترین شاخص های عملکردی روابط عمومی، هم افزایی درون سازمانی و تعاملات برون سازمانی است که بایستی با بهره گیری از منویات مقام معظم رهبری به ویژه در دیدار اخیرشان با فرهنگیان، در آن کوشا باشیم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش پرورش با تاکید بر لزوم مدیریت یکپارچه سیستمی در مجموعه روابط عمومی های وزارتخانه، اظهار کرد: شایسته است همکاران در راستای سیاست های دولت و در چهارچوب اعتمادسازی و افزایش بصیرت جمعیو توجه بر هویت ملی و اسلامی اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم شبکه سازی در عرصه اطلاع رسانی، شبکه سازی را به عنوان مهم ترین راهکار برای اقناع افکار عمومی برشمرد و این مسیر را با ایجاد شوراهای اطلاع رسانی دستگاهی و بین دستگاهی در استان ها ترسیم کرد و اضافه کرد: لازم است کلیه همکاران در روابط عمومی ها نسبت به تعامل گسترده با رسانه ها، فعالان رسانه ای، دستگاه های همکار و کلیه روابط عمومی های استان تلاش مضاعفی داشته باشند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=63542

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});