• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

تصویب ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به آذربایجان غربی در سفر رییس جمهور به استان

  • کد خبر : 63575
  • 02 خرداد 1401 - 13:45
تصویب ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به آذربایجان غربی در سفر رییس جمهور به استان
یاز اکو - استاندار آذربایجان غربی گفت: در سفر آخر رییس جمهور و هیات دولت به استان، در حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بخش‌های مختلف زیربنایی،عمرانی و تسهیلات به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، محمدصادق معتمدیان در برنامه تلویزیونی شبکه استانی آذربایجان غربی در خصوص دستاوردهای سفر اخیر رییس جمهور به استان گفت: از این میزان اعتبار مصوب، حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان مربوط به طرح‌های زیربنایی، عمرانی و توسعه ای و نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان مربوط به تسهیلات بویژه کمک به واحدهای تولیدی است.

وی با بیان اینکه ظرفیتهای استان پیش از سفر ریاست جمهوری شناسایی شده بود، گفت: همچنین پیش از سفر ریاست جمهوری به استان، آمادگی های قبلی برای دریافت نامه و درخواستهای مردمی انجام شده و ماحصل آن ثبت ۲۴ هزار تماس و جمع آوری ۲۰ هزار نامه بود.

معتمدیان ادامه داد: همچنین در ۴۸ ساعت، در ۳۰ نقطه میز خدمت با حضور تا نماینده های تام الاختیار وزارت برپا شد.

بازدید رییس جمهور از دریاچه ارومیه، سد سیلوه، کانی سیب و پروژه انتقال آب

استاندار با اشاره به جزییات سفر رییس جمهور به استان و با اشاره به بازدید هوایی رییس جمهور از دریاچه ارومیه، سد سیلوه، کانی سیب و پروژه انتقال آب، اظهار کرد: در راستای احیای دریاچه پروژه های متعدد سخت افزاری اجرا شده که برخی ناتمام است و در جهت تکمیل و شتابدهی به پروژه های نیمه تمام احیای دریاچه ارومیه دستورات و اعتبارات خوبی طی این سفر مصوب شد.

بازدید از مرز تمرچین

وی مرزها و بازارچه ها را یکی از اولویتها برای توسعه اقتصادی استان عنوان کرد و بابیان اینکه توجه و گسترش دیپلماسی منطقه ای از تاکیدات ریاست جمهور است، گفت: رییس جمهور ضمن بازدید از مرز تمرچین و آشنایی با مشکلات مرزی و پتانسیلها بر حضور استاندار در کمیسیونهای مشترک با ۳ کشور همسایه تاکید نموده و اختیاراتی در خصوص تصمیم گیری در مسایل مرزی را به استاندار تفویض کرد.

اختصاص ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بهبود وضعیت راهها

معتمدیان با بیان اینکه در جلسه شورای اداری، مطالبات و ظرفیتهای استان و گزارشات وزرا طی سفر یکروزه به رییس جمهور مطرح شد و این سفر با تصویب ۱۵۷ مصوبه در بخشهای مختلف برکات بسیاری برای استان داشت، گفت: ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بهبود وضعیت راهها، بزرگراه و احداث آزاد راه، تکمیل کریدور شمالغرب در استان،بهبود راههای روستایی و راههای منتهی به مرزها و حذف نقاط حادثه خیز مصوب شد.

وی ادامه داد: همچنین در بخش عمرانی اعتبارات خوبی برای تکمیل راه آهن و ایستگاههای آن، حمل و نقل باری تصویب شد تا زیر ساخت اقتصادی راه آهن را تکمیل کنیم.

اختصاص ۳۳۰۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه های کشاورزی

معتمدیان با بیان اینکه آذربایجان یکی از قطبهای کشاورزی است،گفت: در این راستا نیز ۳۳۰۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه های ناتمام زهکشی، آبخیزداری و آبخوان داری، ایجاد نهضت گلخانه ای و توسعه آن، توسعه سیستم شبکه های آبیاری در بخش کشاورزی تصویب شد تا هزینه شود.

اختصاص ۸۰ میلیارد تومان به بخش عشایری

وی ادامه داد: همچنین ۸۰ میلیارد تومان به بخش عشایری استان لحاظ شد.

استاندار خاطر نشان کرد: ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه ای برق و آب (وزارت نیرو)، ۲۳۰۰ میلیارد برای بهبود فضای آموزشی و جبران عقب افتادگی در این حوزه، ۱۱۰۰ میلیارد تومان به بخش بهداشت و درمان، ۲۸۰ میلیارد تومان به دانشگاهها و زیر مجموعه وزارت علوم در استان، ۲۷۵ میلیارد تومان برای ایمن سازی روستاها و اجرای طرح هادی تصویب شد.

وی ادامه داد: در این سفر ۱۲۰ میلیارد تومان برای بهبود زیر ساختهای گردشگری و صنایع دستی، ۹۴ میلیارد تومان به بنیاد مستضعفان، ۷۰ میلیارد تومان به صدا و سیما برای تقویت آنتن دهی و تکمیل پوشش در نقاط دور استان مصوب شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=63575

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});