• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

تحکیم مناسبات ایران و آذربایجان، ضامن صلح و ثبات در منطقه است

  • کد خبر : 63900
  • 04 خرداد 1401 - 10:15
تحکیم مناسبات ایران و آذربایجان، ضامن صلح و ثبات در منطقه است
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به گام‌های موثر ایران و آذربایجان برای تحکیم مناسبات و همکاری‌های دوجانبه، گفت: دو کشور در چارچوب تعاملات منطقه‌ای، تفاهم‌های خوبی دارند که این امر تأثیر زیادی در صلح و ثبات منطقه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، عابدین خرّم در مراسم روز ملی جمهوری آذربایجان در تبریز، با تبریک سالروز استقلال این کشور، اظهار کرد: دو ملت ایران و آذربایجان را اشتراکات تاریخی، زبانی و مذهبی به هم پیوند داده و به دلیل همین پیوندها، جمهوری آذربایجان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به این‌که جمهوری اسلامی ایران با الهام از اعتقادات دینی، همواره از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حمایت کرده است، افزود: طی سه دهه گذشته، مردم شریف ایران از هیچ کمکی به ملت و دولت آذربایجان دریغ نکرده است که بارزترین این حمایت‌ها در جریان جنگ‌های قره‌باغ تبلور یافت.

خرّم به افزایش چشمگیر مراودات دو ملت و مناسبات رسمی دولت‌های دو کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اسناد همکاری مختلفی میان دو کشور منعقد شده و پایه‌های حقوقی برای مناسبات دوجانبه فراهم شده است.

وی با اشاره به برگزاری سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در باکو، گفت: علاوه بر توافقات خوب دو کشور در این اجلاس، امضای سند اتصال بخش شرقی جمهوری آذربایجان به جمهوری خودمختار نخجوان از محل آغ‌بند و اردوباد، تحکیم‌بخش مناسبات خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: گام‌های مهمی برای توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف برداشته شده و دو کشور طرح‌های گسترده‌ای برای همکاری در بازسازی مناطق آزادشده جمهوری آذربایجان دارند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=63900

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});