• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

توسعه روابط “دولت شهری”؛ تبریز با شهرهای ایران و جهان

  • کد خبر : 63953
  • 04 خرداد 1401 - 13:00
توسعه روابط “دولت شهری”؛ تبریز با شهرهای ایران و جهان
یاز اکو - شهردار تبریز از آغاز سیاست ها و برنامه های جدی و اثربخش شورا و شهرداری برای توسعه و تقویت روابط "دولت شهری" و دیپلماسی شهری تبریز با دیگر شهرهای ایران و جهان در دوره فعلی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط‌عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز، یعقوب هوشیار در دیدار شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر زنجان با اعاام این خبر افزود: به دنبال شکل گیری تعاملات منطقه ای، در حوزه دیپلماسی شهری هستیم و در گام اول شهرها و مراکز استان های اطراف را هدف قرار داده ایم، چراکه معتقدیم، تبریز به عنوان مرکز استان، می تواند تجارب و موفقیت های خود در حوزه مدیریت شهری را به دیگر شهرها منتقل کند و در قبال از تجارب موفقیت های دیگر شهرهای جهان نیز استفاده کند.

وی با اشاره به اولویت مدیریت شهری برای توسعه و افزایش خواهرخواندگی های تبریز نیز گفت: خواهرخواندگی های قبلی در حال فعال سازی مجدد است و در کنار این، عقد قراردادهای خواهرخواندگی جدید نیز در دستور کار قرار گرفته و نخستین گام این حرکت، با خواهرخواندگی تبریز و بورسای ترکیه و سپس اشتوتگارت آلمان، آغاز شده است.

هوشیار در ادامه از آمادگی مدیریت شهری تبریز برای انتقال تجارب تحقیقاتی و طرح های پژوهشی شهرداری تبریز در حوزه مدیریت شهری به دیگر شهرهای منطقه خبر داد و افزود: هزینه های نگهداری شهر به شدت افزایش یافته و گران تمامی می شود، مولفه های مدیریت شهری جدید اتخاذ رویکرد جدید با محوریت تبادلات و همکاری های بین شهری را در قالب سرمایه گذاری های معین و مشترک ایجاب کرده و ما به دنبال تحقق این امر هستیم.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز برای افزایش و توسعه زنجیره ارزش طرح ها و پروژه های عمران شهری برنامه های مشخصی دارد که مهم ترین آن ها، ایجاد و راه اندازی کمیته ها و مجموعه مشترک از شهرهای دیگر برای همکاری های فی مابین خواهد بود.

وی همچنین افزود: گرفتار شدن شهرها در رکود عمرانی و مالی طی سال های اخیر، ضرورت ایجاد تحول و تکان اجرایی در حوزه عمرانی و خدماتی را دوچندان کرده و ما برای اعتمادسازی مجدد و جلوگیری از القاء ناکارآمدی مدیریت شهری، ناگزیر از حرکت و کار و تلاش شبانه روزی هستیم.

هوشیار با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در برنامه های مدیریت شهری نیز گفت: توجه جدی به اصل مشارکت پذیری شهروندان و در کنار آن اعتمادسازی دوباره نزد مردم، رمز موفقیت مدیریت شهری در شرایط کنونی است و مدیریت شهری تبریز با جدیت دنبال تحقق این هدف مهم است.

وی در عین حال بر اهمیت و نقش مدیریت جهادی و کار شبانه روزی، توام با مدیریت توام با دانش و تخصص، تاکید و خاطرنشان کرد: ابن سیاست، به عنوان برنامه کلی شورای شهر و شهرداری تبریز انتخاب شده و با جدیت دنبال می شود.

شهردار تبربز در خاتمه گفت: در بحث های توسعه عمرانی شهرها، برخی وظایف و مسوولیت هایی که ذاتا در حیطه وظایف مدیریت شهری نیست، شهرداری بر عهده گرفته و این موضوع علی رغم عدم استقرار مدیریت واحد شهری با محوریت شورا و شهرداری، مسوولیت شهرداری ها را مضاعف کرده است.

به گفته شهردار تبربز این که شهرداری بار حداکثری وظایف برخی سازمان ها را به دوش می کشد، نهایت بی انصافی است، در حالی که برابر قانون، حوزه هایی مثل، فرهنگ، گردشگری و دیگر حوزه ها متولی رسمی دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=63953

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});