• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

امضاءتفاهم نامه اجرایی عملیات برنامه تولیدقراردادی گوشت قرمزدرمنطقه شمالغرب وغرب کشور

  • کد خبر : 64021
  • 04 خرداد 1401 - 19:30
امضاءتفاهم نامه اجرایی عملیات برنامه تولیدقراردادی گوشت قرمزدرمنطقه شمالغرب وغرب کشور
یاز اکو - رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز اجرای طرح تولید قراردادی گوشت قرمز در استان، گفت: اجرای طرح تولید قراردادی محصولات کشاورزی یک ضرورت در زمان کنونی است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، مهندس اکبر فتحی روز چهارشنبه، چهارم خردادماه در جلسه آغاز عملیات برنامه “تولید قراردادی گوشت قرمز در منطقه شمالغرب و غرب کشور” که با حضور مسئولان کشوری در محل سازمان جهادکشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها، علاوه بر مصرف کنندگان، تولیدکنندگان و به خصوص تولیدکنندگان بخش دام و طیور را تحت تاثیر قرار داده است.
وی افزود: تولیدکنندگان بخش کشاورزی استان با وجود فشارهای مضاعف اقتصادی، همراهی کامل و لازمی را در راستای اجرای طرح هدفمندسازی با وزارت جهادکشاورزی و دولت سیزدهم داشته و اتحادیه‌ها و انجمن‌های تولیدکنندگان آذربایجان شرقی نیز در کنار سازمان جهاد کشاورزی استان فعالیت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح تولید قراردادی در کلیه زیربخش‌های کشاورزی (باغبانی، زراعت، دام، طیور و …) به خصوص در استان‌هایی مثل آذربایجان شرقی که اغلب واحدهای تولیدی کوچک مقیاس هستند، یک ضرورت بوده و ظرفیت‌های تولیدی بخش کشاورزی حتی در حوزه دام و طیور نیز اقتصادی نیستند.
مهندس فتحی افزود: امکان کسب اطلاعات لازم در خصوص بازارشناسی، شناخت ذائقه مردم و مدیریت تولید برای دامدارهای دارای واحدهای کوچک مقیاس چندان میسر نبوده و به همین دلیل تولید قراردادی یک نسخه اجباری در شرایط کنونی است تا اتحادیه‌ها بتوانند این خلا را پر کنند.
وی با اشاره به زحمات شرکت پشتیبانی دام در حوزه اجرای طرح‌های قراردادی و خریدهای تضمینی، افزود: فعالیت در زمان کنونی نیازمند همدلی بسیار بیشتری نسبت به گذشته است.
گفتنی است در پایان این جلسه تفاهم نامه اجرایی عملیات برنامه تولید قراردادی گوشت قرمز در منطقه شمالغرب و غرب کشور بین شرکت پشتیبانی امور دام با اتحادیه های دامداران استان، صنعت دامپروری استان و اتحادیه تعاونیهای عشایری استان منعقد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=64021

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});