• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

بارش های امسال آذربایجان‌غربی هم چنگی به دل نزد/۱۲ درصد کمتر از متوسط بلندمدت

  • کد خبر : 64329
  • 07 خرداد 1401 - 16:00
بارش های امسال آذربایجان‌غربی هم چنگی به دل نزد/۱۲ درصد کمتر از متوسط بلندمدت
یاز اکو - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: طی هشت ماه سال آبی جاری (اول مهر ۱۴۰۰ تا آخر اردیبهشت ۱۴۰۱)، ۲۸۲ میلی متر بارش در استان ثبت شد که ۱۲ درصد کمتر از متوسط بلندمدت برآورد می شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، مجید دستگاهی روز شنبه افزود: البته میزان بارش طی سال آبی جاری، نزدیک به چهار میلی متر بیشتر از سال آبی گذشته بوده ولی بازهم با ۳۲۰ میلی متر متوسط بلندمدت فاصله زیادی دارد.

وی اضافه کرد: در این مدت، در حوضه زاب در جنوب آذربایجان غربی، بارش نزولات آسمانی بیشتر از سال گذشته و متوسط بلندمدت بوده، در حالی که میزان بارش در حوضه دریاچه ارومیه بیشتر از سال گذشته و کمتر از بلندمدت و حوضه ارس در شمال استان، کمتر از سال گذشته و کمتر از بلندمدت گزارش شده است.

وی اظهار کرد: در حوضه دریاچه ارومیه طی سال آبی جاری ۲۹۱ میلی متر بارش ثبت شده در حالی که این رقم در دوره مشابه سال آبی گذشته ۲۷۶ میلی متر بود و در متوسط بلندمدت به ۳۳۳ میلی متر می رسید.

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: در حوضه زاب نیز که بارش های خوبی را شاهد بودیم، ۶۴۲ میلی متر نزولات آسمانی ثبت شده در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۵۹۳ میلی متر و در متوسط بلندمدت ۶۳۷ میلی متر برآورد شده است.

دستگاهی گفت: در حوضه ارس، امسال وضعیت خوبی در حوزه بارش ها نداشتیم و بارش ۱۷۵ میلی متری سال آبی جاری، ۱۰ درصد کمتر از سال گذشته و ۱۶ درصد کمتر از متوسط بلندمدت بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=64329

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});