• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

کشتار مرغ هیچ کاهشی ندارد/ مشکل در توزیع است

  • کد خبر : 6434
  • 17 اسفند 1399 - 13:20
کشتار مرغ هیچ کاهشی ندارد/ مشکل در توزیع است
یاز اکو - رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان این‌که با وجود کاهش میزان عرضه گوشت مرغ و کمبود این کالا در بازار، مشکلی از بابت تولید و کشتار نداریم و میزان کشتار هیچ کاهشی نداشته است، گفت: مشکل در توزیع است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، اکبر فتحی در گفت‌وگوی ویژه خبری، در خصوص توضیحات رئیس اتحادیه مرغ و گوشت تبریز مبنی بر کاهش یک سومی میزان کشتار مرغ و تولید روزانه تنها ۵۰ تن گوشت مرغ در استان، گفت: آماری که مبتنی بر اصول و از منابع موثق بیان نشود، به جز تشویش اذهان عمومی کارایی دیگری نخواهد داشت.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱ کشتارگاه در سطح استان، افزود: کمترین میزان کشتار مرغ استان تاکنون ۱۵۰ تن بوده و میزان مصرف روزانه نیز  بین ۲۳۰ الی ۲۴۰ تن است.

وی ادامه داد: با استناد به آمار موثق، میزان جوجه‌ ریزی مشخص شده در سامانه سماسد (محل ثبتنام مرغداران جهت دریافت نهاده دامی)، کنترل‌های مشخصی که در طول پرورش مرغ انجام می‌گیرد و بنا بر صدور مجوزهای تایید، حمل و عرضه مرغ به کشتارگاه، کاهش تولید مرغ رخ نداده است.

فتحی با بیان این‌که جوجه ریزی در استان نسبت به سال گذشته حدود ۳۰۰ هزار قطعه افزایش داشته است، گفت: تنها در اسفندماه جاری، ۴۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی بیشتر نسبت به اسفند سال گذشته انجام گرفته است.

وی افزود: تنها در روز پنجشنبه گذشته میزان ۳۴۶ الی ۳۵۶ تن مرغ کشتار شده داشتیم که این میزان کشتار بایستی اثر خود را در بازار می‌گذاشت اما متاسفانه شاهد کمبود مرغ در بازار بودیم که در این خصوص مرجع ذی ربط و متولیان بازار که شامل سازمان صمت می‌شود، باید پاسخگوی این مشکل باشند.

وی با تاکید بر رعایت خرید ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومانی قطعه مرغ زنده از مرغداری و فروش و عرضه ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومانی گوشت مرغ در بازار، گفت: به مردم اطمینان می‌دهیم که در تولید گوشت مرغ، هیچ گونه مشکلی نداریم و در ایام شب عید برای تامین گوشت مرغ موردنیاز خود نگران نباشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به تشکیل کمیته نظارت بر بازار با ریاست دادستان استان در ستاد تنظیم بازار استانی، افزود: اخیرا مصوباتی در این کمیته به تصویب رسیده که شامل توزیع مرغ منجمد به میزان ۵۰ تن و ممنوعیت خروج مرغ زنده و گوشت مرغ از استان است، که اگر این دو مصوبه به درستی اجرا شود، در روزهای آتی نگرانی در خصوص افزایش قیمت مرغ و یا میزان عرضه به بازار نخواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=6434

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});