• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
2

بخشنامه هایی که مانع کشاورزی و تولید شود را به کاغذ پاره تبدیل می کنیم

  • کد خبر : 64700
  • 09 خرداد 1401 - 21:00
بخشنامه هایی که مانع کشاورزی و تولید شود را به کاغذ پاره تبدیل می کنیم
یاز اکو - تراکتورسازي آمادگي تامين نياز کل کشور و حتي کشورهاي منطقه به تراکتور را دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، رییس کمسیون جهاد کشاورزی مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی موانع و مشکلات حوزه کشاورزی استان گلستان گفت: بخشنامه هایی که مانعی برای رشد و توسعه بخش کشاورزی ایجاد کنند و توجیه نداشته باشند کاغذ پاره ای بیش نیستند و باید پاره شوند.
محمد جواد عسگری که عمده هدفش از مطرح کردن این مورد بخشنامه جدید بانک کشاورزی درباره مبنی بر حذف فروش مشارکت مدنی و جایگزینی فروش نقدی بود که عملا حمایت از محصولات وارداتی را به جای تولید داخلی را بدنبال خواهد داشت افزود: سریعا این بخشنامه باید لغو شود چرا که نه تنها هیچگونه توجیهی در حمایت کشاورز و کشاورزی نداشته بلکه تبدیل به معضلی برای این بخش شده و توان مالی کشاورزی را تهدید می کند.
وی تاکید کرد: باید اعطای تسهیلات به کشاورزان برای خرید تراکتور از سر گرفته شود تا رونق دوباره کشاورزی و تولید را شاهد باشیم که با این بخشنامه زیر سوال رفته بود.
تراکتورسازی کمبودهای حاصل از سهمیه بندی استان گلستان را جبران کند
عسگری همچنین از گروه صنعتی تراکتوسازی خواست تا امسال ۲ هزار دستگاه تراکتور برای کشاورزان استان گلستان به صورت ویژه اختصاص دهد تا کمبودهای بوجود آمده در یکی دوسال اخیر در پی سهمیه بندی های صورت گرفته جبران شود.
نماینده مجلس یازدهم همچنین بانک کشاورزی را موظف کرد تا سریعا نسبت به تامین منابع و پرداخت تسهیلات برای متقاضیان تراکتور اقدام نماید.
تراکتورسازی آمادگی تامین نیاز کل کشور و حتی کشورهای منطقه به تراکتور را دارد
در این جلسه مدیر عامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با اعلام اینکه مجموعه تحت مدیریتش آمادگی کامل برای تامین نیاز کشاورزی نه تنها استان گلستان بلکه کل کشور و حتی کشورهای منطقه به تراکتور مورد نیاز در انواع مدلها و توانها را دارد.
مصطفی وحیدزاده با اشاره به آشفته بازاری که در سایه اقدامات یکی دو سال گذشته متولیان حوزه کشاورزی در کشور بوجود آمده تاکید کرد: تراکتورسازی به منظور سروسامان دادن به این بازار و رساندن تراکتور به دست کشاورز به عنوان مصرف کننده واقعی تراکتور،امسال تولید ۳۵ هزار دستگاه انواع تراکتور را در برنامه کاری خود قرار داده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=64700

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});