• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

اختراع نسل جدید ماسک هوشمند در دانشگاه سهند تبریز

  • کد خبر : 6487
  • 17 اسفند 1399 - 18:30
اختراع نسل جدید ماسک هوشمند در دانشگاه سهند تبریز
یاز اکو- دانشگاه صنعتی سهند اعلام کرد:پژوهشگران دانشگاه صنعتی سهند تبریز موفق به اختراع نسل جدیدی از ماسک‌های تنفسی هوشمند شدند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دانشگاه صنعتی سهند اعلام کرد: ماسک های هوشمند قابلیت ضدعفونی سازی بی درنگ (Real-time) و افزایش میزان اکسیژن تنفسی با تکنولوژی ESP و اشعه UV و مناسب برای فیلتر ویروس کرونا می باشد.

آل هاشمی پژوهشگر حوزه سلامت دیجیتال و دانشجوی مهندسی برق – گرایش کنترل و احمدی محقق حوزه مهندسی پزشکی و دانشجوی مهندسی پزشکی – گرایش بیومکانیک دانشگاه سهند موفق به اختراع این ماسک‌ها شدند که می‌تواند به صورت خودکار و بی درنگ (Real-time)، فیلتر مخصوص ماسک را ضدعفونی کند و همزمان میزان اکسیژن تنفسی را افزایش دهد.

بر اساس این گزارش، این ماسک هوشمند همزمان با شیوع پاندمی ویروس کرونا با قابلیت فیلترینگ و ضدعفونی سازی بی درنگ این ویروس و انواع ذرات و یاخته‌های زیستی طراحی و اختراع شده و در مقایسه با بیش از ۳۰ نوع ماسک هوشمند ثبت شده در US Patent و WIPO دارای ابتکار و نوآوری پایه‌ای در سطح جهانی تشخیص داده شده و در دانشگاه علوم پزشکی شیراز  پس از داوری با کد‌های طبقه بندی بین المللی تایید و ثبت شده است.

همچنین فیلتر مخصوص این ماسک با تکنولوژی ESP طراحی شده است که می‌تواند تا ۹۹٫۹ درصد ذرات میکرو و نانو را فیلتر کرده و اشعه UV بکار رفته همزمان تا ۹۹٫۹۸ درصد باعث ضدعفونی و نابودی ویروس ها، باکتری ها، انواع میکروب‌ها و یاخته‌های زیستی می‌شود و مکانیزم تابش این اشعه به صورت کاملا ایمن برای اجزای صورت انسان پیاده سازی شده است.

مکانیزم تنفس آزاد و جذب مولکولی اکسیژن که در این ماسک با ساختار فیلترینگ خاص ایجاد شده، باعث جذب بیشتر مولکول‌های اکسیژن (افزایش چگالی مولکولی از ۲۱ درصد تا ۵۰ درصد) می‌شود و هوای آزاد بیرون ماسک، به راحتی با محیط داخل ماسک رد و بدل شده و باعث راحتی تنفس (عمل دم و بازدم) می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=6487

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});