• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

شهردار: تبریز به ۶ میلیون اصله درخت نیاز دارد

  • کد خبر : 6593
  • 18 اسفند 1399 - 12:55
شهردار: تبریز به ۶ میلیون اصله درخت نیاز دارد
یاز اکو - شهردار تبریز گفت: بر اساس نظر کارشناسان این کلانشهر به ۶ میلیون اصله درخت برای کاهش میزان آلودگی آلاینده‌های هوا نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، ایرج شهین باهر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه توسعه فضای سبز این کلانشهر در دستور کار شهرداری است، افزود: تا سال جاری درختان موجود در این کلانشهر یک میلیون اصله بوده که برای افزایش تعداد آن ها، طرح کاشت یک میلیون اصله نهال بر اساس تصمیم و سیاست گذاری شورای اسلامی کلید خورد.

وی با اشاره به تحقق ۶۰ درصدی این طرح در تبریز، اظهار داشت: با اجرای این طرح تلاش می شود تعداد درختان موجود به ۲ برابر و به ۲ میلیون اصله برسد و در این راستا تاکنون بیش از ۵۵۰ هزار اصله درخت و درختچه در اقصی نقاط شهر کاشته شده است.

شهردار تبریز گفت: آمار دقیق، مکان غرس و جزئیات طرح کاشت یک میلیون اصله نهال در تبریز موجود و مشخص بوده و نیازی به آمارسازی در این خصوص وجود ندارد.

شهین باهر ادامه داد: بسیاری از این درختان در توسعه پارک‌های منطقه‌ای از جمله پارک عباس میرزا، فضای سبز عینالی و آرپادره سی و برخی از فضاهای اداری مانند محوطه پایگاه دوم شکاری کاشته شده است.

وی با بیان اینکه امسال برای توسعه فضای سبز تبریز باغات زیادی تملک شده است، یادآوری کرد: باغات اطراف ائل گلی که به نوعی شناسنامه این شهر است با اعتباری بیش از ۳۰میلیارد تومان از سوی شهرداری منطقه ۲ تبریز تملک شده است.

شهین باهر، افزود: ۵۰ درصد از باغ موجود در «حسن کوچه» نیز تملک شده و بقیه نیز در حال تملک است.

کلانشهر تبریز دارای ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار فضای سبز دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=6593

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});