• امروز : سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 2 July - 2024
6

افتتاح مرکز بازپروری زنان معتاد در تبریز

  • کد خبر : 6654
  • 18 اسفند 1399 - 19:18
افتتاح مرکز بازپروری زنان معتاد در تبریز
یاز اکو- مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان زن موضوع ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر در تبریز افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی، این مرکز امروز همزمان با افتتاح مراکز نگهداری، درمان و بازپروری معتادان متجاهر در ۶ استان کشور به صورت ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.
مرکز ماده ۱۶ زنان تبریز در زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع و زیربنای ۱۲۰۰ مترمربع با هزینه ۳۰ میلیارد ریال ساخته شده و ظرفیت پذیرش ۱۰۰ نفر را دارد.
استاندار آذربایجان شرقی در ارتباط تصویری با محل برگزاری مراسم افتتاح این مراکز گفت: آذربایجان شرقی از استان‌های پاک در زمینه اعتیاد به شمار می‌رود که بخشی از این موضوع به دلیل فرهنگ والای مردم این استان و بخشی نیز به خاطر اقدامات پیشگیرانه و مبتکرانه است.
محمدرضا پورمحمدی با اشاره به آغاز فعالیت مرکز ماده ۱۶ مرد در استان از سال ۹۴، گفت: این مرکز جزو مراکز پیشرو در کشور است که به طور متوسط ۴۵۰ معتاد در آن نگهداری می‌شوند.
وی با بیان اینکه تلاش همه اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بر ارتقای کرامت انسانی و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی است، افزود: در مرکز ماده ۱۶، علاوه بر درمان و بازپروری معتادان، کمک به حرفه‌آموزی و اشتغال آنان نیز مورد توجه است و برای این منظور کارگاه‌هایی در این مرکز ایجاد شده است.
وی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم تا مرکز ماده ۱۶ استان را به بزرگترین مرکز درمان و بازپروری معتادان در شمال غرب کشور تبدیل کنیم.
همزمان با افتتاح مرکز ماده ۱۶ زنان، یک باب کارگاه حرفه‌آموزی و اشتغال معتادان بهبودیافته نیز به ظرفیت ۵۰ نفر با مدیریت بخش غیردولتی و تحت نظارت سازمان بهزیستی افتتاح شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=6654

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});