• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
4

اردوغان خبرداد: شمارش معکوس برای انتخابات ژوئن ۲۰۲۳ آغازشده است

  • کد خبر : 66775
  • 27 خرداد 1401 - 9:00
اردوغان خبرداد: شمارش معکوس برای انتخابات ژوئن ۲۰۲۳ آغازشده است
یاز اکو - رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، با تکرار تماس های خود با رهبر اصلی اپوزیسیون برای اعلام نامزدی یا نامزد ریاست جمهوری، گفت: شمارش معکوس برای انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری که برای ژوئن 2023 در نظر گرفته شده است، آغاز شده است، زیرا تنها یک سال به پایان آن باقی مانده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو، وی گفت: علیرغم اینکه مخالفان خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام هستند، تاریخ انتخابات طبق قانون تعیین شده است.

اردوغان در نشست گروهی خود در حزب عدالت و توسعه (AKP) گفت: در واقع، اپوزیسیون نمی‌خواهد انتخابات زودهنگام برگزار شود و حتی نمی‌خواهند که انتخابات برگزار شود، زیرا آنها به انجام سیاست بدون مسئولیت‌پذیری عادت دارند.

ترکیه که هر پنج سال یک بار انتخابات را برگزار می کند، آخرین نظرسنجی ریاست جمهوری و پارلمانی را در ۲۴ ژوئن ۲۰۱۸ برگزار کرد.

اردوغان با انتقاد از شهرداران تحت رهبری مخالفان استانبول، آنکارا و ازمیر به دلیل کوتاهی در انجام مسئولیت و اقدامات لازم در برابر باران شدید و بلایای سیل، تاکید کرد : این حادثه نشان می دهد که ائتلاف شش حزبی مخالف قادر به اداره کشور نیست.

وی افزود:«کسانی که هنوز توان اعلام نامزدی ریاست جمهوری را ندارند ،نمی توانند مدعی خدمت به مردم باشند. آنها می گویند پس از تعیین انتخابات نامزد خود را اعلام خواهند کرد. تاریخ انتخابات مشخص است، ژوئن ۲۰۲۳ است. چرا نامزد خود را معرفی نمی کنید؟

اردوغان با بیان این که اپوزیسیون می‌گوید، نامزد را برای اینکه او را از لکه‌دار شدن در چشم افکار عمومی نجات دهند، معرفی نمی‌کنند، گفت: «این چه جور نامزدی است که پس از اعلام نامش به عنوان یک نامزد خدشه دار می‌شود؟»

اردغان گفت:من یک بار دیگر از [رئیس حزب جمهوری خواه خلق] کمال قلیچدار اوغلو می خواهم،یا نامزدی خود را اعلام کنید.

رئیس جمهور ترکیه تکرار کرد: شجاع باشید و نامزدی خود را اعلام کنید.

افزایش قیمت نفت براقتصاد تاثیر گذار است

اردوغان درباره مشکلات اقتصادی گفت: دولت از افزایش قیمت ها آگاه است و افزایش قیمت نفت را نگران کننده می بیند اما در عین حال اقداماتی را برای محافظت از اقتصاد مردم انجام می دهد.

وی افزود:با توجه به افزایش شدید قیمت نفت در جهان، قیمت های بالایی که در قیمت نفت رخ می دهد واقعا نگران کننده است. ای کاش می توانستیم از این وضعیت جلوگیری کنیم.»

وی با تاکید بر اینکه ترکیه کشور نفت خیز نیست، گفت:ما به عنوان کشوری که بخش بزرگی از مصرف نفت خود را وارد می کنیم، بلافاصله تحت تاثیر افزایش قیمت نفت و افزایش نرخ ارز قرار می گیریم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=66775

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});