• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
دبیر انجمن سرمایه گذاری خطرپذیر ایران؛

سرمایه گذاری بیش از پنج هزار میلیارد تومانی در حوزه استارتاپ

  • کد خبر : 66816
  • 27 خرداد 1401 - 11:15
سرمایه گذاری بیش از پنج هزار میلیارد تومانی در حوزه استارتاپ
یازاکو- دبیر انجمن سرمایه گذاری خطرپذیر ایران از سرمایه گذاری، تامین مالی و ضمانت‌نامه به ارزش بیش از پنج هزار میلیارد تومان در حوزه استارتاپ از طریق این انجمن خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، یونس حمیدی در سومین رویداد ملی بهارکارآفرینان استارتاپی در تبریز با بیان این مطلب در رابطه با فعالیت این انجمن گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲٠ عضو فعال در انجمن حضور دارند.

وی توسعه و ترویج ادبیات سرمایه گذاری خطرپذیر، استانداردسازی رویه ها و فعالیت سرمایه گذاری خطرپذیر، انتقال تجربیات موفق سرمایه گذاری خطرپذیر وارتقاء تعاملات فعالان صنعت با نهادها و سازمان های دولتی حامی تامین مالی نوآوری را از اهداف اصلی این انجمن عنوان کرد.

حمیدی از فعالیت چندین شرکت در قالب انجمن از جمله پارک های علم و فناوری، شتاب دهنده‌ها و مراکز نوآوری، صندوق های جسورانه، صندوق های سرمایه گذاری خصوصی، صندوق نوآوری و در نهایت شرکت های خطرپذیر خبر داد.

وی گفت: سرمایه گذاری در حوزه استارتاپ ها تا قبل از سال ۹۵ کم بود اما از سال ۹۶ شاهد رشد در این حوزه هستیم.

حمیدی بیشترین میزان اقبال برای سرمایه گذاری را با توجه به شرایط کرونایی در کشور طی چند سال اخیر در حوزه دارو و سلامت، ماشین‌آلات و بیمه اعلام کرد.

وی در تشریح توزیع جغرافیایی سرمایه گذاری گفت: تهران ۷۵ درصد، اصفهان، شیراز و یزد با شش درصد و منطقه شمالغرب چهار درصد سرمایه گذاری استارتاپی را به خود اختصاص داده اند.

حمیدی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری خطرپذیر گفت: تمام استارتاپ های بزرگ جهان و ایران از جمله اپل، آمازون و فیس‌بوک، دیجی کالا و… بدون وجود شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر وجود نداشتند.

وی گفت: در ابتدای شروع فعالیت استارتاپ ها در بیشتر مواقع یا از پس‌اندازهای شخصی استفاده می کنند یا از طرف نزدیکان حمایت می شوند. و در عمل سرمایه گذاراک در مراحل بعدی و پس از اطمینان از سوددهی ایده ها قدم جلو می گذارند.

دبیر انجمن سرمایه گذاری خطرپذیر ایران در ادامه به برخی ویژگی های سرمایه گذاران اشاره کرد و افزود: اولین و مهم ترین چیز برای سرمایه گذار سود است، به همین دلیل سرمایه گذاران قبل از اطمینان از نتیجه دهی، کاری انجام نمی دهند.

وی تشریح کرد: سرمایه گذاران آدم های شکاکی هستند و همواره با نگاه تردید به ایده ها نگاه می کنند. از طرف دیگر به دنبال الگوهای کلان تر و رفتارهای منتج به موفقیت هستند. در حالت کلی سرمایه گذاران بیشتر به سرعت امور، میزان پیشرفت فرایندها، امور مالی و نتایج قابل لمس علاقه دارند.

حمیدی در ادامه با اشاره به آمارهای جهانی در حوزه سرمایه گذاری خطرپذیر گفت: آمریکا با ۳۷ درصد سرمایه گذاری بالاترین سهم را به خود اختصاص داده است. در آسیا نیز کشور چین سهم مهمی در این زمینه دارد.

وی در خاتمه به برخی چالش های این حوزه اشاره کرد و افزود: وابستگی به منابع مالی دولت که همواره متغیر است، اصلی ترین چالش این بخش است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=66816

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});