• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7

۱۵۶ تُن سیب اشنویه به روسیه صادر شد

  • کد خبر : 67122
  • 29 خرداد 1401 - 17:00
۱۵۶ تُن سیب اشنویه به روسیه صادر شد
یاز اکو - مدیر جهاد کشاورزی اشنویه گفت: طی سه ماهه اول سال جاری ۱۵۶ تُن محصول سیب از این شهرستان به کشور روسیه صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، مراد رسول انصاری روز یکشنبه اظهار کرد: سال گذشته ۱۷۰ هزار تُن سیب در این شهرستان تولید شده بود که طی سه ماهه اول سال جاری ۱۵۶ تن سیب باقی مانده در سردخانه های این شهرستان به کشور روسیه صادر شد.

وی ادامه داد: از مجموع تولیدات سیب باغات این شهرستان در سال گذشته، ۳۰ هزار تن به صورت صنعتی و بیش از ۳۰ هزار تن نیز به صورت تازه خوری مصرف شده بود.

مدیر جهادکشاورزی اشنویه اضافه کرد: حدود ۱۱۰ هزار تن در سال گذشته در سردخانه های این شهرستان نگهداری می شد که با تمهیدات صورت گرفته توسط وزارت جهاد کشاورزی روند صادرات تسهیل شد.

انصاری گفت: در این شهرستان ۳۹ واحد سردخانه فعالیت می‌کند که ظرفیت اسمی آنها بیش از ۱۰۰ هزار تن است اما امسال به خاطر افزایش تولید، بیش از ظرفیت اسمی در سردخانه‌ها میوه نگهداری شد.

وی افزود: سیب اشنویه از لحاظ کیفیت، محل پرورش و کمیت، توانایی تبدیل به برند ملی را دارد و باید در زمینه معرفی آن به بازارهای مختلف داخلی و خارجی اقدامات موثری صورت گیرد.

وی ارقام غالب سیب در این شهرستان را «رد» و «گلدن دلیشیز» عنوان کرد و گفت: بخشی از سیب تولیدی این شهرستان به دلیل کیفیت بالا و ماندگاری خوبی که دارد، علاوه بر سایر استان‌ها به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=67122

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});