• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

ترکیه، ستاره نوظهور جهان در صنعت بازی

  • کد خبر : 67167
  • 30 خرداد 1401 - 10:00
ترکیه، ستاره نوظهور جهان در صنعت بازی
یاز اکو - صنعت بازی بخشی است که 20 سال پیش جدی گرفته نمی‌شد و خانواده‌ها فرزندان خود را از آن برحذر می‌داشتند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو، با این حال، زمانی که نوآوری‌های تکنولوژیکی پی در پی در تلفن‌های هوشمند، کنسول‌ها و بازی‌های رایانه‌ای با عصر دیجیتال ادغام شد، بازی به صنعت بازی تبدیل شد.

این صنعت در سرتاسر جهان به قدری رشد کرده است که امروزه میلیون ها نفر می توانند تجربه بازی های منحصر به فردی را حتی با تلفن های همراه خود داشته باشند.

۲۰ برابر شدن سرمایه گذاری در صنعت بازی ترکیه در یکسال گذشته

سرمایه گذاری در صنعت بازی در ترکیه در ۱۰ سال گذشته رو به افزایش بوده است.

 در حالی که سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۰ ۱۳٫۱ میلیون دلار بود، این میزان در سال ۲۰۲۱ به ۲۶۶ میلیون دلار افزایش یافت. به عبارت دیگر، سرمایه گذاری در این بخش در یک سال تقریباً ۲۰ برابر شده است. بنابراین، صنعت بازی به بخشی تبدیل شد که بیشترین سرمایه گذاری را در سال ۲۰۲۱ ترکیه دریافت کرد.

تقریباً ۱دلار از هر ۴ دلار از کل سرمایه گذاری در دنیای کارآفرینی نیز درصنعت بازی انجام می شود.

حجم بازار محلی صنعت بازی بیش از ۱ میلیارد دلار است

اکنون ترکیه شروع به برداشت ثمره سرمایه گذاری های خود کرده است و به ستاره نوظهور جهان به خصوص در بازی های حوزه گوشی همراه تبدیل شده است.

یکی از ژانرهای پربازیگر، هایپر کژوال، یعنی بازی های پر مصرف است. ترکیه در این زمینه پس از آمریکا و چین در رتبه سوم جهان قرار دارد.

 بازی های هایپر کژوال آنقدر محبوب هستند که در سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۰ میلیارد بار دانلود شده اند. اکنون چشم شرق و غرب به ترکیه است.

بنابراین، ترکیه چگونه به این موفقیت دست یافت؟ اهداف آنها چیست؟ با نام های مطرح این صنعت در مورد رشد صنعت بازی در ترکیه صحبت کردیم. یکی از این نام ها تانسو کندیرلی، رئیس انجمن طراحان، توسعه دهندگان، تولید و ناشران بازی (OYUNDER) است.

کندیرلی می گوید:

بازی فقط یک بازی نیست. به گردشگری کمک می کند، به ارتقای کشور کمک می کند، به ارتقای فرهنگی کمک می کند، و فراتر از آن، ارزش افزوده ای ایجاد می کند که کمکی باورنکردنی به همه صنایع می کند.

بازی ها اهمیت استراتژیک برای ترکیه دارند. سال ۲۰۱۸ با گنجاندن آن در میان بخش های استراتژیک، دولت اهمیت صنعت بازی را یاد اور شد‌‌.

از آن زمان تاکنون،صنعت بازی ترکیه با فروش و سرمایه گذاری های جدید، روز به روز در حال رشد است.

حمایت دولت از صنعت بازی همچنان در حال افزایش است

ترکیه سرمایه‌گذاری‌های خود در صنعت بازی‌های موبایل را با داستان‌های موفقیت آمیز مزین می‌کند. شرکت بازی سازی ترکی Gram Games که در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد، توسط Zynga به مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ خریداری شد.

Zynga در سال ۲۰۲۰ یک شرکت بازی سازی ترکیه ای دیگر به نام Peak Games را به مبلغ ۱٫۸ میلیارد دلار خریداری کرد. این موفقیت شرکت های ترکیه ای در بازی های موبایلی چشم دنیا را به ترکیه معطوف کرد.

مدیر Okan Özbay، یکی از نام‌های برجسته در این بخش، بر حمایت دولت در این بخش رقابتی تأکید می‌کند:

“دولت ترکیه همچنین سال هاست که از تبلیغات بین المللی بازی های شرکت های بزرگ با نرخ ۷۵ درصد حمایت می کند.

اگر یک میلیون در خارج از کشور خرج کنید، می توانید ۷۵ درصد آن را پس بگیرید. این به شرکت های ما امکان رشد داد.”

اوزبای توضیح داد:هدف بعدی ترکیه این است که یکی از نام های تجاری در بازی های رایانه شخصی و کنسول باشد.

ایجاد تغییر در دنیا…

وی تاکید کرد:”ما باید بازی هایی انجام دهیم که اعتیاد آور نباشد، اما جایی که بتوانیم زمان با کیفیتی را سپری کنیم. خانواده ها باید به فرزندان خود در این مورد آموزش دهند. اگر محتوای با کیفیت تولید کنیم، این شانس را داریم که آنها را به دنیا ارائه کنیم و شاید بتوانیم چیزی را تغییر دهیم.

بازی‌های رایانه‌ای که زمانی خانواده‌ها با اصرار سعی می‌کردند فرزندان خود را از آن دور نگه دارند، اکنون درهای دنیایی از فرصت‌ها را به روی کودکان باز می‌کنند.

وزارت صنعت و فناوری از کارآفرینان داخلی ترکیه در توسعه بازی، از کسانی که می خواهند در این مسیر پیشرفت کنند، حمایت می کند وحالا به جوانان بستگی دارد که رویاهای خود را دنبال کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=67167

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});