• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
12

ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت توسط صنایع در ۳۰ کیلومتری تبریز

  • کد خبر : 6728
  • 19 اسفند 1399 - 12:30
ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت توسط صنایع در ۳۰ کیلومتری تبریز
یاز اکو - مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: برای مقابله با آلودگی هوا، استفاده از سوخت مازوت در شعاع ۳۰ کیلومتری کلانشهر تبریز برای صنایع ممنوع اعلام شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، حسن عباس‌نژاد در کارگروه استانی کاهش آلودگی هوای استان، اظهار کرد: طرح‌های کاشت نهال در منازل شهروندان و طرح جریمه سبز که با هماهنگی دادگستری و شهرداری تبریز اجرایی می‌شود، طرح‌هایی موثر و خوب در کاهش آلودگی هوا است.

وی با انتقاد از کمبود فضای سبز تبریز گفت: کارهای خوبی توسط فضای سبز شهرداری تبریز در حال انجام بوده، ولی کافی نیست و سرانه فضای سبز کلانشهر تبریز نسبت به استانداردهای جهانی کم است.

وی گفت: در قانون هوای پاک ۱۱ دستگاه موظف به مقابله و پیشگیری با آلودگی هوا هستند و در این بین وظیفه اداره حفاظت محیط زیست پایش و رصد صنایع استان و پیگیری اجرای مصوبات توسط سایر دستگاه‌ها است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به پایش مستمر و شبانه صنایع استان، گفت: اقدامات برخی صنایع استان مانند سیمان صوفیان در رعایت ضوابط زیست محیطی فعال هستند.

وی افزود: این اداره در اقدامات خود برای مقابله با آلودگی هوا، نظارت بر کیفیت سوخت خودروها و انجام آزمایش‌های مربوط به آن را انجام داده و با صنایع آلاینده برخورد کرده می‌کند؛ همچنین استفاده از سوخت مازوت در شعاع ۳۰ کیلومتری کلانشهر تبریز برای صنایع را ممنوع اعلام کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین، مقرر شد سوخت نیروگاه تبریز سریعا از مازوت به گاز تغییر یابد و در این خصوص ملاحظات زیست محیطی کلانشهر تبریز و سلامت مردم مدنظر قرار گیرد.

عباس‌نژاد گفت: ناوگان عمومی استان نیازمند بازسازی ویژه بوده و این مشکل به خصوص در شهر تبریز به شکل ویژه‌ای خود را نشان داده که امیدواریم شهرداری در این خصوص وارد عمل شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=6728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});