• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

ظرفیت‌های فراوان استان اردبیل زمینه‌ساز همکاری با کشورهای دنیا است

  • کد خبر : 67390
  • 31 خرداد 1401 - 16:00
ظرفیت‌های فراوان استان اردبیل زمینه‌ساز همکاری با کشورهای دنیا است
یاز اکو - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در نشست با سفیر استرالیا در ایران ظرفیت‌های اقتصادی فراوان موجود در استان اردبیل را زمینه‌ساز همکاری مشترک با کشورهای دنیا دانست.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، رضا قاسمیان پیش‌ازظهر امروز در نشست با سفیر استرالیا در ایران اظهار کرد: استان اردبیل در موقعیت ترانزیتی بسیار مناسبی قرار دارد و ظرفیت‌های اقتصادی فراوان موجود در استان، زمینه‌های همکاری مشترک با کشورهای دنیا را فراهم کرده است.

وی افزود: اردبیل آماده حرکت جهشی برای توسعه بوده و ظرفیت‌های کشاورزی موجود در این استان برای کشورمان و حتی سایر کشورها بسیار مهم و اساسی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با تاکید بر این‌که پیشرفت‌های علمی در دنیا به‌منظور بهبود شرایط آب و هوای جهانی و زیست محیطی باید به اشتراک گذاشته شود، ادامه داد: همه ما باید پیشرفت سایر کشورها را فرصت تلقی بکنیم تا بتوانیم با تعامل متوازن، همگام با پیشرفت‌های علمی دنیا به پیش برویم.

قاسمیان بیان کرد: ظرفیت‌های موجود در اردبیل از جمله در بخش کشاورزی دانش‌بنیان و قراردادهای متقابل برای تولید موادغذایی و حبوبات و غله می‌تواند برای کشورهای دیگر از جمله استرالیا دارای مزیت‌هایی باشد.

موقعیت راهبردی استان اردبیل در ترانزیت انرژی و حمل‌و‌نقل

وی یکی دیگر از مزیت‌های استان اردبیل را مرز طولانی و مناسب به سمت آسیای میانه و اروپا اعلام کرد و گفت: در ترانزیت انرژی و حمل‌و‌نقل، اردبیل دارای موقعیت راهبردی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل تصریح کرد: معادن استان اردبیل هم از لحاظ حجم و هم از لحاظ کیفیت و ارزش مواد اولیه برای صنایع تنوع بسیار زیادی دارد و سرمایه‌گذاری در این بخش برای کشورها قطعا سودآور است.

قاسمیان با تاکید بر سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی و صنایع تبدیلی کشاورزی در اردبیل، افزود: اردبیل دارای تولیدات خاصی از قبیل سیب‌زمینی، سیر، غلات و حبوبات و جذاب برای سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی بوده که در این زمینه نیز مطالعات گسترده صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر کشورهای دنیا از لحاظ زیست محیطی، منابع طبیعی، منابع آب و خاک و… دارای سرنوشت یکسانی هستند و ما باید با نگاه وسیع و جهانی به منافع دیگر کشورها نگاه کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل فرهنگ و تمدن و موقعیت‌های باستانی و تاریخی اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: طبیعت بکر و بی‌نظیر اردبیل سبب شده است تا سالانه چندین برابر جمعیت استان، گردشگر را از نقاط مختلف پذیرا باشیم و این برای اردبیل یک فرصت عظیم اقتصادی و سرمایه‌گذاری است.

موقعیت بسیار ویژه استان اردبیل برای گردشگری ورزشی

قاسمیان آب‌های گرم معدنی را اولین انتخاب مسافران و گردشگران دانست و تصریح کرد: استان اردبیل از بعد مناظر طبیعی زیبا و آب و هوای دلچسب و دلنشین، دارای موقعیتی بسیار ویژه برای گردشگری ورزشی است.

وی به ظرفیت علمی بسیار خوب اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: اساتید و پژوهشگران فرهیخته‌ زیادی با جایگاه علمی بالا در اردبیل فعالیت می‌کنند که با ثبت مقالات علمی در دنیا شناخته شده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل به ظرفیت‌های ایجادشده در پارک علم‌وفناوری استان اردبیل در راستای تولیدات دانش‌بنیان نیز اشاره کرد و گفت: جهش علمی در ایران منجر به تولیدات علمی و تکنولوژی‌های فراوانی شده است و در استان اردبیل نیز جوانان وارد عرصه شده و تولیدات علمی و دانش‌بنیان را به ثبت رسانده‌اند.

قاسمیان اظهار کرد: بازدید سفیر استرالیا از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه منجر به ورود سرمایه‌گذاران این کشور و توسعه تجارت خارجی در اردبیل باشد.

فرصت‌های همکاری مشترک استرالیا و استان اردبیل مهیا است

لیندال ساکس، سفیر استرالیا در ایران نیز در این نشست با شگفت‌انگیز دانستن زیبایی‌های استان اردبیل اظهار کرد: تنوع سرمایه‌گذاری اقتصادی در اردبیل بی‌نظیر بوده و فرصت‌های همکاری مشترک اقتصادی و تجاری استرالیا با اردبیل مهیا است که ما برای ایجاد این فرصت‌های همکاری خوشحالیم.

وی با اشاره به این‌که ابعاد همکاری اقتصادی ما با اردبیل در سفر ۲ روزه به این استان روشن شد، بیان کرد: فرصت‌های اقتصادی و تجاری و تنوع سرمایه‌گذاری در اردبیل، این استان را به منطقه بکری برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی تبدیل کرده است.

سفیر استرالیا در ایران گفت: از کشت‌و‌صنعت مغان و پارس گرفته تا صنایع تبدیلی و تولید موادغذایی، فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری بکری را در اردبیل دیدم که امیدواریم با همکاری اتاق بازرگانی اردبیل و سرمایه‌گذاران استرالیا، استفاده از بخش‌های صنعتی و معدنی، سرمایه‌گذاری غذایی و… مغفول نماند.

مهم‌ترین زمینه همکاری مشترک با ایران، مسائل مشترک انسانی است

ساکس افزود: ظرفیت‌ها و اکوتوریسم اردبیل می‌تواند برای گردشگری خارجی بی‌نظیر باشد و این تبادلات تجاری برای غنای اقتصادی هر ۲ کشور ارزشمند است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود رونق استارت‌آپ‌ها با حضور جوانان را مهم دانست و ادامه داد: ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در اردبیل موضوعی مهم است و اردبیل با این وسعت عظیم علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان قطعا در آینده به قطب بزرگ شرکت‌های استارت‌آپی تبدیل می‌شود.

سفیر استرالیا در ایران مهم‌ترین زمینه همکاری مشترک با ایران را کار بر روی مسائل مشترک انسانی به‌ویژه بحث اقلیمی، آب و هوایی و بحث محیط زیست دانست و بیان کرد: در صورت غفلت از محیط زیست آسیب‌های آن دامن‌گیر همه انسان‌های زمین خواهد شد که امیدواریم با حساسیت موضوع محیط زیست و منابع طبیعی، تمام انسان‌های جهان برای نجات زمین از بی‌آبی و خشکسالی همت کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=67390

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});