• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
حسام الدین سراج:

از سرمایه گذاران هنری تبریز انتظار بیشتری داریم

  • کد خبر : 67417
  • 31 خرداد 1401 - 23:16
از سرمایه گذاران هنری تبریز انتظار بیشتری داریم
حسام الدین سراج گفت: از سرمایه گذاران فرهنگی تبریز بیش از این انتظار میرود که از موسیقی سنتی حمایت کنند.

یازاکو؛ گزارش ندا فرشباف – این خواننده موسیقی سنتی در نشست خبری کنسرت “بی من مرو” اظهار کرد: بسیاری از اجراهای پاپ که در اجرای زنده بودن برخی از آن ها شک است حامیان مالی زیادی دارند اما متاسفانه این اجرا که با همت هنرمند موسیقی آذربایجانی جناب آقای عطری به ثمر رسیده است هیچ حامی مالی ندارد.
وی در رابطه با ابن پروژه موسیقی گفت: آقای اتابک عطری در کنسرت ترانه های زمین در سال ۹۶ برگزار شد و یک کار تلفیقی بود حضور داشتند و علاقه داشتیم از آن زمان همکاری داشته باشیم و امسال این اتفاق محقق شد.
این خواننده موسیقی سنتی آثار تاریخی موجود در شهر را فضای مناسبی برای برگزاری رویدادهای مختلف هنری دانست و ابراز امیدواری کرد مسئولان شهری فضاهای تاریخی را از محیط شهر جدا نکنند و فضای ارتباطی معماری مدرن و سنتی از بین نرود.
اردشیر کامکار در این نشست خبری گفت: موسیقی زبان بین المللی هست و به نظر من مجموعه موسیقی های قوم های مختلف موسیقی سنتی ایرانی را شکل می دهند و اگر موسیقی نواحی مختلف ایران را از موسیقی ایرانی جدا کنیم دیگر چیزی از موسیقی ایرانی باقی نمی ماند.
سرپرست گروه کنسرت “بی من مرو” در رابطه با قطعات این اجرا گفت: ملودی قطعاتی که در این کنسرت اجرا میشود از قطعات آذربایجانی و اشعار به زبان ترکی و فارسی اجرا خواهند شد.
وی همچنین گفت: من اضصالتا کورد هستم اما شیفته موسیقی آذربایجانم و به نوعی فکر میکنم اجرا این کنسرت ادای احترام به موسیقی آذربایجان سات.
کامکار ادامه داد: استاد اقبال آذر، استاد سلیمی آستاد بیگجه خانی و… از پایه گذاران موسیقی در ایران هستند و ما هر چه داریم مدیون این اساتید هستیم.
اتابک عطری هنرمند تبریزی و دیگر خواننده کنسرت “بی من مرو” نیز در این جلسه گفت: به نظر من موسیقی سنتی حیاط و پویایی اش را مدیون بسیاری از اساتید است که ما امروز میزبان دو تن از آن ها هستیم و با شناختی که از حال و هوای تبریز دارم مردم از این کنسرت و کارهای تلفیقی ترکی و فارسی استقبال خواهند کرد.
گفتنی است کنسرت موسیقی ” بی من مرو” ۳۱ خرداد و ۱ تیر ساعت ۲۱ در سالن پتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=67417

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});