• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11

لزوم رفع موانع تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 6806
  • 19 اسفند 1399 - 14:47
لزوم رفع موانع تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی در آذربایجان‌شرقی
یاز اکو - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی بر لزوم رفع موانع حقوقی تشکیل شرکت های تخصصی و کنسرسیوم‌های صادراتی در استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، داود بهبودی ظهر امروز در نشست بررسی آخرین اقدامات پروژه‌های دومین سند تدبیر توسعه استان اظهار کرد: لازم است طرح تشکیل شرکت‌های تخصصی صادرات به شکل کارشناسی تدوین و با استفاده از ظرفیت شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی موانع حقوقی مسئله رفع شود.

وی افزود: زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های مورد نیاز تشکیل شرکت‌های تخصصی و کنسرسیوم‌های صادراتی در استان موجود است و تحقق این امر می‌تواند منجر به جهش صادراتی در آذربایجان‌شرقی شود.

بهبودی در عین حال خاطرنشان کرد: در قانون ظرفیت معافیت‌های مالیاتی مشوق صادرات هم وجود دارد و باید از لبه نرم قانون برای پیشبرد اهداف توسعه صادرات استان بهره بریم.

نوسازی ۵ هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل

وی در ادامه با اشاره به پروژه «نوسازی ناوگان حمل و نقل کالاهای صادراتی» به حجم پنج هزار دستگاه متذکر شد: آذربایجان شرقی پیشینه تجاری دیرینه ای دارد و فرسودگی ناوگان حمل و نقل هم به دلیل ریشه دار بودن صنعت حمل و نقل در اینجا است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: مدیریت شرکت حمل و نقل بین المللی یک فعالیت تخصصی بوده و فرهنگ خود رانندگی و مالکیت خودرو توسط افراد حقیقی در آینده جوابگو نخواهد بود.

بهبودی تصریح کرد: اگر شرکت‌های حمل و نقل تخصصی از ابتدا در استان شکل گرفته بود، ناوگان به موقع بازسازی و مسائل مربوط به بحث‌های رفاهی و بازنشستگی رانندگان نیز خودبخود مرتفع می‌شد.

در این جلسه آخرین اقدامات انجام گرفته در خصوص پروژه‌های هسته‌های کلیدی “توسعه تجارت و خدمات بازرگانی” و “تکمیل شبکه  و زنجیره ارزش در بخش صنایع و معادن” مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=6806

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});