• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

اولین کرسی نظریه پردازی دانشگاه آزاد اسلامی شبستر برگزار شد

  • کد خبر : 68139
  • 06 تیر 1401 - 10:15
اولین کرسی نظریه پردازی دانشگاه آزاد اسلامی شبستر برگزار شد
یاز اکو - اولین کرسی نظریه پردازی تخصصی و ترویجی در دانشگاه آزاد اسلامی شبستر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، در راستای اهتمام به تولید دانش و نهضت نرم افزاری اولین کرسی نظریه پردازی تخصصی و ترویجی با ارائه دانشجوی دکترای تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

ارائه دهنده این کرسی ترویجی علمی سیمین آرامی دانشجوی دکترای تخصصی رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بود که با اجراء و تسلط بسیار خوب ایشان به نحو بسیار مطلوبی انجام شد.

موضوع کرسی ترویجی سیمین آرامی “تحلیل رفتار شخصیت‌های داستانی منظومه خسرو و شیرین نظامی بر اساس نظریه رشد اخلاقی کُلبِرگ” است که در آن با ارائه دیدگاه های علمی و پژوهشی خود درصدد اثبات شخصیت اخلاقی شخصیت‌های داستانی این منظومه بوده است.

پژوهشگر و ارائه دهنده این کرسی ترویجی در خصوص موضوع این نشست علمی اظهار داشت: از منظر فلسفه اخلاق، عوامل و زمینه های رفتار انسان، پدیده مشترک و جهانی است که پژوهش‌های علمی می‌تواند آنها را بررسی و تحلیل کند و این انگیزه موجب شده است نظریه های اخلاقی متعددی شکل بگیرد و نظریه رشد اخلاقی کُلبِرگ یکی از تئوری های جدید در این زمینه این است که اخلاق را در مراحل رشد سنی بررسی می‌کند و علل رفتار اخلاقی انسان را در موقعیت های عادی و بحرانی نشان می دهد.

آرامی افزود: در داستانهای غنایی و عاشقانه نیز رعایت مسائل اخلاقی ویژگی های انحصاری دارد و داستان خسرو و شیرین نظامی گنجه ای برای مطالعه بر مبنای نظریه رشد اخلاقی کُلبِرگ روانشناس آمریکایی برگزیده شد، زیرا اخلاق در تنگنای روابط عاطفی بیرون از اختیار و اراده عاشقانه وضعیت بحرانی می‌یابد و گزارنده روابط و عواطف عمیق و عاشقانه است، و از طرفی سراینده آن انسانی کمال اندیش، آزادی خواه و دادجوست، اما گاهی تعدد و تکثر نظریات اخلاقی چنان می نماید که کدهای اخلاقی در میان ملل مختلف نشانه های متفاوت داشته باشند که در این میان تحقیق نظام مند مبتنی بر یک نظریه اخلاقی از دو لحاظ ارزش رویکرد اخلاقی نظامی در سنجه نظریه علمی (معاصر) و دیگری اعتبار یک نظریه اخلاقی در برابر دیدگاه اخلاقی نظامی اهمیت می‌یابد و این موضوع با وجود توجه به پژوهندگان به مسائل اخلاقی در خمسه نظامی پژوهشی کاملاً جدید است و پیشینه عینی ندارد.

شایان ذکر است کرسی ترویجی، نشست علمی با ارائه متن مکتوب صاحب نظر برای دفاع از نظر خود یا نظر غیر به همراه نقد ناقد یا ناقدان یا مباحثه علمی دو صاحب نظر رقیب دارای متن مکتوب در متن مدعای علمی که بدون داوری و بر اساس اخلاق، منطق علمی و آزادی بیان با هدف بسط فرهنگ گفتگو و نقد، تقویت فضای عقلانی، ترویج و بررسی دیدگاه های مختلف و گفتمان سازی علمی توسط مراکز علمی آموزشی در دو قالب عرضه و نقد دیدگاه علمی و مناظره علمی برگزار می شود.

همچنین برگزاری این نشست های علمی و پژوهشی قابلیت اجرا برای اساتید، پژوهشگران و دانشجویان دانشگاهها را دارد و مورد حمایت مادی و معنوی واحدهای دانشگاهی قرار می‌گیرد.

تخصیص ۲ نمره توسط اساتید ناقد در جلسه برای رساله دانشجویان از جمله تسهیلات برگزاری این نشست‌ها برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی است و اساتید و دانشجویان و پژوهشگران می توانند جزئیات این نشست های علمی را در بخشنامه شماره ۷۹۵۳۴/۱۰ مورخ ۰۷/۱۲/۱۳۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی مشاهده کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=68139

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});